-10 kg

Ytterligare 5 kg som försvunnit från min kropp. Ny matchvikt är 104,6 kg. Förra Måndagen började jag med Xtravaganza på helfart och då vägde jag enligt min privata våg 110,1 kg, sen dess har jag tappat 5,5 kg på 8 dagar. Hade inte räknat med att komma ner till 105 kg förrän runt löning denna månad, men då hade jag inte tagit med att jag skulle inleda Xtravaganza så här tidigt. Trodde inte jag skulle börja med det pulvret förrän gruppträffarna kommit igång. Verkligen skönt att vara på väg nedåt. Kommer nog inte gå lika snabbt framöver, men håller tummarna. :)

 
105 kg

Min massör jag var hos igår tyckte att det syntes i ansiktet och på mina axlar att jag blivit smalare. Tyckte faktiskt själv att mitt ansikte såg lite smalare ut imorse när jag nyvaken tittade mig i badrumsspegeln. Mina shorts börjar iaf bli stora i midjan och glida av mig. Ingen idé att köpa nya shorts nu om jag fortsätter gå ner i vikt. Då är de ändå för stora till nästa sommar. Får gå med raggarhäng ett par veckor till, innan det blir dags att börja med jeans igen. Antagligen blir väl jeansen också lite stora, då blir det till att odla polisonger och köpa jeansväst så kan jag haka på Ronny & Ragge. :)


Raggarhäng som jag kommer få snart med mina stora shorts


Jag och Tussen laddar för promenad i regnet

På Tisdagar denna sommar har jag följt med mamma upp på berget och gå guidade vandringar. Denna gång blev det en tur till "Store klev" då den ordinarie turen på "Bragnum klev" blev flyttad. Alla skogsröjningsmaskiner hade kört sönder stigarna vi skulle gått på. Det regnade titt som tätt under kvällen så det var till att gå med regnkläder och gummistövlar. Otroligt vad varmt det blev när man hade värmeisolerande regnkläder som stängde inne all värme. Var som att gå i en vandrande bastu. Gummistövlar var iaf toppen, de andra promenaderna har jag gått med vanliga gymnastikskor, vilket fått till följd att mina fötter är nybadade efter promenaden.

Precis när promenaden närmade sig sitt slut så gick några personer i ett jordgetingbo och det vällde ut jordgetingar på oss som kom bakom. Jag blev stucken på halsen och mamma fick ett stick på magen och ett på fingret. Blev lite panik där ett tag när alla började tjoa och gapa innan man insåg vad det handlade om.

1. 2. 
3. 4.
1. En backstuga där det bott en familj med 7 barn på 7 kvm. De fick sova i skift. 2. En övergiven bil som står och "förmultnar" i skogen. Bilen är 60 år gammal. 3. Fikapaus, vattenpaus för min del 4. Utsikt från fikaplatsen.

Idag njuter jag av: Att vågen visade så låga siffror.


Dagens Träning
Promenad: På Hunneberg 4,32 km

Kommentarer
Postat av: cecilia

Mitt magbett svider och spänner än, hur är det med din hals ,svullen eller?

1/3 av vikten du ska gå ner är nu borta då,stämmer det?

2010-08-17 @ 21:51:12
Postat av: Johan Björck

Halsen är lite öm, men inte så farligt. Kommer förhoppningsvis gå över till imorgon bitti.



Från min startvikt till målvikt är det 35 kg, och jag har gått ner 10 nu. Så nästan 1/3. 25 kg kvar nu till målet. Men nästa delmål blir riktigt kul att nå, då blir det två siffrigt. Minns inte när jag såg det på vågen senast.

2010-08-17 @ 22:07:46
URL: http://flini.blogg.se/
Postat av: Dorpan

grattis till din viktnedgång... och tack för din kommentar. Ja det kommer dröja nån månad till innan jag kan rensa i garderoben. Jag har 12 kg kvar =/ men men det e bara att köra på=)

2010-08-17 @ 22:19:37
URL: http://dorpans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0