-15 kg, ÄNTLIGEN!!




ÄNTLIGEN!!! Idag stannade vågen på 100 kilo.

 

Nu har jag tappat 15 kilo sedan jag började väga mig den 22 Juli 2010. Det var en otroligt skön känsla när vågen stannade på 100 kilo. Det här var mitt första delmål på vägen mot mitt slutmål på 80 kilo. Nu vet jag att det inte är långt kvar tills vågen visar ett tvåsiffrigt resultat och jag kan inte minnas när den gjorde det senast.

Idag var det då åter dags att åka till stugan för att fortsätta målningen. Idag följde även mamma med och hjälpte till och måla. Min uppgift var att fortsätta grundmåla andra gaveln idag. Var inte lika lätt som gaveln på andra sidan jag målade igår. På andra sidan fanns en ställning man kunde stå på, nu var jag tvungen att stå och balansera på en stege ca 5 m upp i luften. Det värsta var när man skulle klättra upp med pensel och målarburken, då svajjade stegen som bara den, men när man väl stod högst upp så var det stabilt och jag vande mig vid höjden.



  
Här står jag på stegen och grundmålar brädorna, till sist blev det klart.

Idag var inte vädret lika bra som igår. Det kom en störtskur med åska rakt över huvudet på oss. Strömmen slogs ut i en timme, och blixten hann inte ens försvinna innan mullret brakade loss. Tussen var livrädd och gömde sig under sängen i gäststugan. Vår framsida har förvandlats till en liten sjö av allt regn.

     
Ösregn vilket ledde till lite nya sjöar på tomten


Tussen ville så gärna vara med på kort efter att hon vågade sig fram efter åskan

Idag njuter jag av: Att ha nått mitt första mål, 100 kg.


Dagens Träning:
Ingen träning utöver målning hela dagen

Kommentarer
Postat av: Dorpan

HEJJA DIG!!!!!!!!!!

2010-08-28 @ 21:34:35
URL: http://dorpans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0