-5 kg

Äntligen, idag stannade vågen på 110 kg. Nu har jag lyckats gå ner 5 kg sen jag startade på 115 kg, den 22 Juli. Tog lite nya kort för att kunna jämföra mig före och efter. Har suttit och jämfört dessa bilder, mot de som jag visade tidigare på 115 kg. Är faktiskt en liten liten skillnad tycker jag. Ska bli kul att se mina bilder när jag kommit ner till nästa delmål, 105 kg.

 
110 kg

Tog 12 dagar att tappa 5 kg, men det är alltid enklast i början att bli av med vikt. Ju mindre man väger ju mindre går man ju ner. Men hoppas kunna nå 105 kg runt den 25 Augusti. Då har jag 22 dagar på mig att tappa ytterligare 5 kg.
Jag väger mig alltid på morgonen för då är jag som lättast. Känns också bäst att väga sig på morgonen varje dag, dels för att det är mest rättvist att jämföra vikten vid samma tidpunkt dag för dag. Och skulle jag börja väga mig på eftermiddagarna/kvällen så spelar allting som jag ätit under dagen in på vikten. Det är ju inte maten jag vill väga, utan vill väga min egna vikt. Därav borde morgonvägning vara det optimala.

Under kvällen gick jag en guidad tur på berget, denna gång var det "Orörda marker" som stod på schemat. Eftersom det regnat en hel del senaste veckan varnade guiden för att det kunde bli blött. "Shit, inte igen" tänkte jag och kom ihåg hur blött det var om fötterna förra veckan. Men det gick faktiskt bra, var en del blöta ställen, men var bara lite blöt om fötterna när vi väl kom i mål. Var en riktig vacker promenad med fina små sjöar och fin skog. Lämnade Tussen till pappa när jag och mamma gick promenaden. Då kunde jag koncentrera mig på att försöka ta lite kort istället och så får Tussen vila lite. De långa promenaderna är slitsamt för hennes små tassar och ben.

Jättemyrstack Skog Bäck Bäck Fikapaus sjö sjö 2 sjö 3 sjö 4 sjö 5

Dagens Träning:
Promenad: 6,41 km i obanad terräng

Kommentarer
Postat av: VBG;arn

Tussen hade nog önskat vara med, istället för den långpromenad hon fick till slussen och runt Fridhem.

// your Father

2010-08-03 @ 23:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0