Träff med min Xtravaganza coach Camilla

Så var det då dags att inleda Xtravaganza på riktigt och träffa Camilla för en personlig genomgång. Just nu är jag heltaggad, så kursen jag ska gå är en intensivkurs. Egentligen är den för de som vill gå ner 10-20 kg, men jag är så motiverad att jag också går den.
Jag fick lite material som jag ska använda under kursen. Fick en shaker, handbok, cd skiva, loggbok, måttband och en penna.


Material som jag fick

Jag sa att jag ville gå ner ca 30 kg, och det innan nyår. Så länge jag följer min helfartsdiet och enbart äter 3 påsar pulver + 2-3 liter vatten per dag så ska det inte vara några problem. Borde till och med gå fortare. Det svåra börjar när man väl kommit ner till sin målvikt, då ska man behålla den. Det är där den stora förändringen måste till. Måste byta vanor, så man inte kör på som man gjort tidigare. Det är en del i utbildningen som handlar om detta, men det skriver jag om en annan gång.

I loggboken ska jag skriva upp de gånger som jag tränar så att jag kan gå tillbaka och läsa igenom vad jag har gjort. Ska även skriva upp varje gång jag lyssnar på cd skivan. Cd skivan är mental träning som innehåller 8 olika spår. Tills träffen den 24 Augusti ska jag ha lyssnat igenom första spåret 5 ggr i veckan. Det spåret heter "Avspänning på min egen plats". Ska lyssna på det ikväll när jag lägger mig. Skriver mer om cd skivan en annan dag när jag lyssnat igenom första spåret.

Innan första träffen ska jag även fylla i min hälsodialys. Har inte hunnit läsa igenom den ännu, men antar att den handlar om min hälsa. :)

Ska även skriva en sak som jag njuter av varje dag, så imorgon och varje dag fram till den 24 augusti ska jag skriva in en sak som jag njutit av under dagen.
 


Fick även väga mig på deras specialvåg som mäter hur mycket fett som finns i kroppen m.m. Det var denna jag vägde mig på under Fallens Dagar och som verkligen fick mig att inse att jag måste ta tag i detta.

              
<-- Fallens dagar 16/6 | Dagens resultat 10/8 -->

Första raden är min ålder, 27 år.
Höjden, sa 185 på Fallens Dagar, men ska vara 184 cm efter att jag kontrollmätt.
Vikten, 115,3 kg ->107,7 kg = -7,6 kg
BMI, 33,7 -> 31,8
BMR 10 042 kJ - 9583 kJ, minns inte riktigt vad det var för något
2400 kcal->2290 kcal = Hur mycket kalorier jag gör av med per dag för att hålla igång kroppen.
Impedance 446 -> 434, var nog bara ett annat mått på någon annan siffra.
Fat%, 32,1% ->27,7% = Har 4,4 % mindre fett i kroppen nu
Fat mass, 37 kg -> 29,8 kg =-7,2 kg fett i kroppen
FFM och TBW var något med hur mycket kroppen eller vattnet i kroppen vägde, inte helt säker.

Sen kommer rekommenderade mängder. 
Min fett% bör vara 8-20%
och vikten ska då vara 6,8-19,5 kg av min totala vikt.

Blev mycket siffror nu, men ska försöka sammanställa detta till en mer överskådlig tabell en annan gång. 

Sen mätte hon även hur stor midja jag har och då mäter hon vid min navel, och nu är mitt mått 117 cm.

 Grönsakssoppa  

Dagens pulvermat:

Chokladsmak: 4/5 Smakade ungefär som chokladtoffee, mycket god.
Grönsakssoppa: 2/5 Smakade inget särskilt.
Vaniljsmak: 5/5 Supergod, såg ut som vaniljsås och det är ju supergott.


Dagens Träning:
Core: 45 min
Gymmet: 1 tim

Kommentarer
Postat av: Dorpan

Bra med skivan - viktigt att man itne glömmer bort den mentala delen under resans gång...för man hinner inte med psykiskt riktigt så jobba mycket med den =)

Hejja på!!!

2010-08-10 @ 20:33:30
URL: http://dorpans.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Låter fantastiskt.Pappa har tappat stinget säger han, hoppas inte du gör det.Du har ju tappat mycket fett redan nu!!

2010-08-10 @ 21:27:08
Postat av: Dorpan

Har redan kört Xtravaganza förr... (alla shaker smakar blähä i slutändan haha som jag tidigare sagt) Naturdiet smakar papper isch =)

Ja jag håller koll o peppar tuudels!

2010-08-10 @ 21:29:12
URL: http://dorpans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0