Träningsvärk

Ajaj, skrev lite igår om att jag hade fått träningsvärk efter Core passet. Den träningsvärk jag hade igår är inget  mot hur den känns idag. Låren värker, rumpan värker, sidorna på magen värker. Det går bra så länge jag sitter stilla, men ska jag resa mig eller sätta mig så känner jag direkt hur stel kroppen är. Tur jag ska på massage igen på Måndag, då kanske det kan släppa lite. Ska ju även köra Zumba imorgon, undrar hur det går när jag knappt kan röra kroppen utan smärta.

Träffade min träningscoach Eva idag och hon tyckte det var bra att jag fått träningsvärk, det visade bara att jag gjort rätt rörelse på Core passet. :) Vi gick igenom mitt program och ökade vikterna och repetitionerna på ett par utav maskinerna. Vi skapade även ytterligare ett program som är ett 45 minuters konditionsprogram. Där ska jag köra 15 min på cykel, 15 min på löpbandet och 15 min på en maskin som man går i med stavar.
När jag kommit ner i min målvikt och börjat äta riktig mat igen så skall vi göra flera pass som är specifika för olika kroppsdelar. Då kan jag träna överkroppen en dag och benen en annan dag.

Efter att ha gått igenom mina träningspass med Eva så körde jag igenom mitt pass. Var först lite orolig att det skulle vara svårt med tanke på min träningsvärk, men efter att kört lite uppvärmning så kände jag inte av stelheten så mycket i magen. Känner att jag blivit starkare på dessa veckor jag tränat. Klarade de ökade vikterna utan några större problem.

Dags för att testa de 2 sista sorterna pulver. Idag tog jag en vanilj till frukost, ville ha en god dryck efter den misslyckade gårdagen med en Cappuccino som avslutning. Till lunch blev det en Sparrissoppa. Det fanns faktiskt små sparrisbitar i soppan och inte bara pulver som i allt annat. Den får betyg 3/5. Efter jobbet tog jag persikopulvret. Det luktade otroligt gott, kunde nästan suttit och luktat mig mätt. Smaken var sådär, persika är inte min favorit. Den får betyg 2+/5. + får den pga den goda lukten. :)

 
Fyllde på lagret med mina 3 favoriter, Chokladtoffee, Vanilj och Choklad

Blev rekommenderad att köpa Omega tabletter för att hålla magen och gallan igång. Annars kunde man få gallsten. Så köpte en burk med 100 tabletter. Man ska ta 3x2 per dag i samband med att man äter.


XtraOmega

Fick mail från min Xtravaganza coach om att första gruppträffen är uppskjuten 2 veckor, så nu ska vi träffas 7 September för första gången. Ska nog funka det också. Då får jag ytterligare 2 veckor till att pressa ner min vikt innan vi träffas.

Idag njuter jag av: De stunder när jag sitter stilla och inte känner av min träningsvärk.


Dagens Träning:
Gymmet: 1 tim


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Heja heja,kämpa på, träningsvärken visar ju att du verkligen jobbat. Den ger sig nog när hela kroppen fått sig en genomkörare.

2010-08-13 @ 08:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0