Kräftskiva

Så var det dags för årets kräftskiva. Jag älskar kräftor, synd bara att de är så dyra. Annars kunde man äta dem oftare. Åt flera kräftor och en massa kräftstjärtar och många räkor. Var verkligen supergott. Kommer nog gå upp lite i vikt nu, men för att inte öka alltför mycket körde jag mitt pass på gymmet efter jobbet.

     
Massor av kräftor, kräftstjärtar och räkor. Sen blev det lite mys med katten Hampus.

Tycker vikterna är lite lätta nu, ska be min träningscoach Eva öka vikterna lite som jag kör med, har träningsmöte med henne på Torsdag. Nu undrar ni kanske varför jag måste be Eva öka vikterna. De har ett system på gymmet som använder ett slags USB kort. Man har sitt träningspass inlagt på kortet. Det första man gör när man kommer dit är att logga in, sen säger datorn vilken maskin man ska börja med och vilken vikt man ska använda och hur många gånger man ska repetera den. Brukar köra 2x12 eller 3x12 repetitioner. När man är klar med alla övningar sätter man i stickan i datorn igen och avslutar sitt träningspass. Då kan man se exakt hur mycket man tränat och vika kroppsdelar m.m.


USB stickan jag använder när jag tränar

De ska börja med Zumba på O2 nu i höst. Har sett lite tv reklam för det på tv shop. Är någon slags dansträning där man rör hela kroppen. De har första prova på passet på Fredag, så har anmält mig. Hoppas verkligen de kör ett lätt pass med enkla rörelser, kan verkligen inte göra som dem i tv reklamen. Kommer bara kännas pinsamt, hoppas det är fler nybörjare där så man inte känner sig helt ensam.
Passade även på att anmäla mig till Core passet på Tisdag. Så nu är nästa vecka nästan helt fullbokad. Men är nog bra att jag bokar upp mig, för då kan jag inte dra mig ur utan måste dit och genomföra passen.



Nu ska jag lägga mig och se på Shutter Island som jag köpte tidigare idag.




Dagens Träning:
Gymmet: 45 min

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Håller med ,skaldjuren smakade MER !!

2010-08-07 @ 10:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0