Hittade mina inlines

Som väntat hade jag gått upp ett par hg sen kräftorna igår kväll. Men perfekt eftersom det är helg, nu har jag 2 dagar på mig att förbränna alla extra kalorier jag fått i mig och lite därtill.

Skulle se på Shutter Island igår kväll innan jag la mig, men efter 1 timme var jag så trött + att filmen var otäck att se ensam mitt i natten. Tussen hade gömt sig under sängen för att sova så hon var inget stöd. Stängde av filmen och såg klart den nu på morgonen. Gillade verkligen filmen, även om slutet inte var av den sort jag tycker om.

Efter detta så tog jag med Tussen på en långpromenad upp till skidstugan, där uppe gick vi först 2,5 km spåret. Sen gick vi på 5 km spåret tills den kommer till avfartsvägen till Björndalen. Där svängde vi av och gick hemåt igen.

Efter den inledningen på dagen var både jag och Tussen trötta så vi gick och la oss och sov ett par timmar. När jag vaknade upp gjorde jag makaroner och köttbullar. Måste göra slut på den maten jag har här hemma nu, annars blir den bara dålig om den får stå i ett par månader. Kanske inte ens får äta sån här sorts mat i framtiden.

Tog ut Tussen på en kortare promenad runt Björndalen, men var alldeles för varmt för att gå. Så Tussen var helt slut efter halva vägen. När vi kom hem så lämnade jag Tussen och gick ner i garaget och hämtade mina inlines som jag hade i en låda. Har inte åkt inlines sen jag spelade bandy i 17 års åldern. Men de passade fortfarande. Var lite vingligt i början och fick åka lite fram och tillbaka på gatan för att få balans. Gatan där jag bor lutar så när jag skulle bromsa så gick inte det. Tittar ner på mina skridskor och ser att bromsen är ju bortskruvad, så gjorde vi när vi skulle träna med dem och spela bandy. Då var bromsen bara ivägen. Nu blev det ett stort problem istället. Var tvungen att bromsa mig igenom nerförsbackarna för att inte få för hög fart. Som broms fick jag använda hjulen genom att vrida på högerskridskon mot vägen. Sliter dock väldigt mycket på hjulen. :(

Åkte bort mot Strömslund och vidare en kort bit på vägen mot Hjärtum innan jag svängde av och åkte tillbaka. Nu var det i stort sett bara uppförsbackar och raksträckor på hela vägen hem igen. Inte en enda nerförsbacke. Riktigt jobbigt, dessutom började fotknölarna göra ont av skridskorna.

När jag kom hem rann svetten om mig och det var tur jag inte hade kört en längre sträcka för då hade skavsåren på fotknölarna gått upp och blivit sår. Var precis på gränsen nu. Hoppas att det gav resultat för det känns så i alla fall.

Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen och bara gå en kortare promenad med Tussen lite senare. Kanske se en film till ikväll.


Dagens Träning:
Promenad: 7,22 km 2,99 km
Inlines: 10,11 km

Kommentarer
Postat av: Eldaregatan

Då vet jag nu vad västnytt menade, de gick ut och varnade om ett märkligt ekipage.

På med hela kittet; Gul Väst, Hjälm, Knä- och Armbågs-skydd. Jag har kvar två gula bandyklubbor att ha som stödpinnar.

///

2010-08-07 @ 20:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0