Har ändrat mig

Har ändrat mig gällande Xtravaganza. Tänkte ju starta på Onsdag, men är lite otålig. Så har bestämt mig att börja redan imorgon Måndag. Köpte min veckoranson med mat för ett par dagar sen, så har allting som behövs för att börja äta detta. Kommer skriva lite mer om maten imorgon när jag testat den första påsen. Tänkte inleda med Chokladtoffee till frukost, kycklingsoppa till lunch och som avslutning på dagen blir det blåbär.

Eftersom jag startar redan imorgon var jag tvungen att äta min "sista" måltid redan idag. Redan från början lutade det åt en Big Mac eftersom det är vad jag varit mest sugen på. Älskar den dressingen. Åkte till Överby och köpte nya blommor till köket, på hemvägen tog jag vägen förbi Drive In luckan och köpte en Big mac och en Cheeseburgare.

Började med att äta cheeseburgaren, den var riktigt god, helt perfekt. Sen tog jag Big Macen, tyvärr var den inte en fullpoängare. Brödet var lite bränt och den hade nog legat i värmeskåpet en stund. Sånt lär man sig när man jobbat ett par år på McDonalds. Men den var iaf tillräckligt god för att jag skulle bli nöjd med valet som sista måltid.


Big Mac & Cheeseburgare

Hade planer på att åka upp på Hunneberg och vandra lite idag. Men vädret var väldigt molningt och på nyheterna sa de att det skulle regna under dagen. Vågade inte riskera att åka upp och gå i regnet. Mina skor läcker in vatten även när det är torrt, så skulle det vara blött så får fötterna bada ett par timmar och det är inte så kul.

Istället tog jag en långpromenad genom stan och längs med kanalen ner till slussen, vid slussen vände jag tillbaka och gick på andra sidan kanalen tillbaka. Vek av upp mot Strömslund och hittade en forntidsby eller liknande jag aldrig sett förut, trots att den ligger så centralt. Sista kilometern var en riktig plåga, var flygmyror överallt i luften och på marken. Hade en vit tröja på mig som blev helt svart av de förbannade krypen. De flög in i öronen och kunde inte gapa för då kom de in i munnen. Riktigt äckligt mycket flygmyror.

Nu ska jag iväg till jobbet och hämta bilen så jag kan sticka iväg tidigt till våra garage imorgon bitti. Sen blir det en ganska tidig kväll så jag orkar upp imorrn bitti. Vi hörs imorrn.


Dagens Träning:
Promenad: 12.08 km

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Flygmyrorna var här hemma i trädgården också. De slog sig ner i och runt plommonträdet och längs hela kanten ner mot slänten.

Lycka till imorgon med dieten !!!!!!!!!!

2010-08-08 @ 22:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0