Avkopplande massage

Blev en tidig morgon idag. Larmet ringde vid 5 och då var det dags att gå upp. Åt lite frukost och tog med Tussen på en promenad innan det bar av till Skaraborg och våra garage vi har där. I vanliga fall brukar jag alltid stanna på McDonalds och köpa 2-3 cheeseburgare eller en frukostmacka. Så när jag passerade McDonalds var jag så ruskigt sugen på att stanna och köpa något. Brukar inte köpa för att jag är hungrig, köper bara för att det är så gott och vill ha något att äta på innan jag kommer hem igen. Men lyckades stå emot och åkte förbi 3 lockande restauranger.

Skrev lite tidigare om att vi har förmånen att bada en gång i veckan till reducerat pris, min arbetsgivare står för större delen av kostnaden. Den andra förmånen vi har är att vi en gång i månaden får gå på massage och så betalar jag 50 kr i egenavgift och resterande del står företaget för. Började med detta för ca 1 år sedan och det är faktiskt oerhört skönt att gå på massage. Kroppen blir mycket mjukare och spänningarna försvinner.
Efter 10 besök så får man ett gratis besök, så denna gång var mitt bonus besök. Perfekt timing med tanke på att jag precis börjat träna och musklerna blivit lite stela och tröga.
Så idag var det alltså ett besök hos massören som var på schemat, fick en halvkroppsmassage och den gjorde mycket nytta. Kände att jag var väldigt stel i mina skulderblad, men efteråt så var var de mjuka igen.

Blev inte så mycket mer träning idag än en lite längre promenad med Tussen. Hade mobilen på laddning så vet inte hur långt jag gick, men var ute i ca 45 minuter. Imorgon blir det lite mer träning, ska upp på berget och gå en tur som heter "Orörda marker" ca 5 km i obanad terräng. Hoppas att det blir riktigt jobbigt, men torrt. Förra veckan när vi klafsade runt i våtmarkerna så hade jag gått ner 1,2 kg dagen efter. Så ju tuffare desto bättre, så länge det är torrt. Var inte så kul att gå runt i våta skor.


Dagens Träning:
Promenad: 45 minuter

Kommentarer
Postat av: Krister Lindberg

Massage är underbart. Mitt jobb ger oss en halvtimmes massage en gång per månad. Perfekt för rygg och axlar.

2010-08-05 @ 00:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0