Belöning

Efter jobbet idag var jag på Stadium och letade efter ett par nya skor som jag kan ha i vardagligt bruk. Eftersom walking skorna jag köpte för en månad sedan var så otroligt sköna att gå i så letade jag efter liknande modeller, men gärna lite kraftigare. Använder i stort sett samma skor året runt, så behövde vara lite kraftigare så jag inte fryser på vintern. Tror jag hittade ett par bra skor. Det bästa var att de förutom att vara nedsatta ett par hundra kronor även var 20% rabatt på dem, så där gjorde jag ett bra fynd tycker jag.


Mina nya skor för vardagligt bruk

När jag kom hem så gick jag ut en promenad med Tussen så hon fick röra lite på sig. Sen satt jag med henne i soffan och kliade henne. Hon tappar verkligen mycket päls, blir helt tokig av alla tussar runt om på golvet när man kommer hem från jobbet. Hoppas det går över snart.

Ville även hinna med lite träning och vädret har varit så skiftande idag så ville inte vara utomhus om himlen skulle öppna sig igen. Så stack iväg till gymmet en sväng och körde 45 min konditionspass.

Det jag ser fram emot nu är att komma ner i vikt och att därefter få börja äta mat igen, inte att jag är trött på pulver, utan vill bara ha vanlig mat i magen igen. Efter att det är avklarat så vill jag ha något annat att längta till. Har tänkt i flera år att snart är det dags för en resa, men det stannar vid funderingar. Men nu har jag bestämt mig, att om jag lyckas komma ner i vikt så ska jag boka en resa till våren. Då kan jag ha den att se fram emot när det är som kallast, snöigast och slaskigast.

Just nu lutar det åt en bussresa i Europa, antingen London eller Spanien. Blir nog buss istället för flyg eftersom man blir körd från hemmets dörr till hotellets dörr i stort sett. Får en svensk guide på köpet och så anordnar de egna rundturer m.m. på resemålet. Tycker det verkar väldigt praktiskt. Tyvärr vet jag att jag kommer sitta och svära i bussen för att det är så obekvämt att sitta och sova, men det är smällar man får ta. :)

 
London eller Spanien lutar det åt just nu

Har varit i London på bussresa en gång tidigare för många år sedan med min familj och minns att det är en av mina favoritstäder jag besökt. Blir det Spanien så blir det kanske Lloret de Mar som blir målet. Där har jag varit två gånger tidigare, en gång med familjen och en gång med min skolklass när vi skulle ta studenten. Så blir till att välja mellan sevärdheter i London eller att bli brun i Spanien.

Resan får ske i slutet av Maj tror jag, måste bara se till att jag lyckas lösa en hundvakt åt Tussen. Om mina föräldrar läser detta kan ni redan nu planera in en veckas passning av Tussen nästa år.

Idag njuter jag av: Tycker jag gjorde ett bra klipp när jag fick tag i mina nya skor


Dagens Träning:
Gymmet: 45 min


Kommentarer
Postat av: madde

Tjena vad duktig du är. Ta en dag i sänder och forschera inte så fort, det är bättre för då kan du behålla din vikt bättre.Träna skall du göra men viktigt är att kroppen måste få tid till vila varannan dag.

2010-08-26 @ 14:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0