Dålig nattsömn

Oj vad jag sov dåligt natten tills idag. Vaknade vid 2 tiden av att det var sjukt varmt i sovrummet. Har haft fönstret stängt de senaste dagarna, tidigare kom det in så mycket fjärilar, myggor, harkrankar m.m. Så valet stod mellan att ha det öppet och få frisk luft eller ha stängt och slippa alla insekter. Inte blev det bättre av att Tussen låg och tryckte mot mig så att hennes värme smittade ner mig så jag blev ännu varmare.
Efter att jag vaknat så insåg jag hur hungrig jag var, magen kurrade en massa. Låg bara och vred på mig i sängen och sista gången jag tittade på klockan var den ca 3.30.

Eftersom jag skulle iväg på en vandring på berget på eftermiddagen så ville jag sluta jobbet tidigare, så skulle jobba 6-15 idag. Klockan ringde vid 5, och jag vaknade och var helt slut i kroppen av trötthet. Dock hade hungerkänslorna gått över. Minns att jag drömde om McDonalds och att jag åt en massa hamburgare, sen kom personalen på gymmet och upptäckte mig. När de såg mig så tryckte de på reset knappen och jag fick tillbaka alla mina kilon igen. Sen började det om på nytt igen, jag hittade ett nytt ställe att äta på, men personalen kom på mig hela tiden. Så jag fick börja om med bantningen hela tiden. Kändes jobbigt.


Jag och Tussen

Som sagt, idag var det dags för den sista guidade promenaden på berget. När vi kom dit så meddelade guiden att hon ställer in det pga ovädret. Det hade regnat och blåst för mycket, så hon kunde inte ta ansvar om det skulle trilla ner grenar eller träd på oss ute i skogen. Lite trist, för jag tyckte inte att det blåste så mycket. Jag, mamma och Tussen bestämde att vi ändå skulle ut och gå när vi ändå var på berget. Vi begav oss mot Bergagården för att gå ett av skidspåren. På vägen stannade vi vid en utsiktsplats. Man såg över hela Vargön, Vänersborg och delar av Trollhättan.


Utsikt över Vargön, Vargöns Bruk och Alloys

Sen fortsatte vi vidare mot Bergagården. Väl där bestämde vi att 5 km spåret skulle nog bli lagom att gå. Vi passerade den gamla skidbacken som numera är nedlagd. Vi passerade även ett ställe där de haft en linbana nerför berget till järnvägen. På den hade de fraktat timmer. Hade varit kul att vara med på den tiden och se hur det såg ut då med järnvägsspår och linbanor på berget.


Den nedlagda skidbackens lift

Vi fortsatte vidare och hittade en massa kantareller på vägen. Älskar stekta kantareller på smörgåsen, men eftersom jag inte får äta dem nu så skulle mamma göra iordning dem och frysa in dem. Får äta dem senare till hösten istället.

       

Jag ville äta svamparna redan på berget, men aja bajja! Jag får hålla mig till mitt pulver. Tussen hade fått en egen smörgås av mamma idag som hon slukade på direkten.

Idag njuter jag av: Alla kantareller vi hittade och som jag kanske kan äta senare i höst.


Dagens Träning:
Promenad på berget: 6,77 km

Kommentarer
Postat av: Cecilia

NU har jag förvällt svampen och fryst in den till senare tillfälle åt dig. Tur vi hann hem för nu vräker det ner utanför fönstret igen.Vilka fina bilder du lagt in!

2010-08-24 @ 21:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0