Trött idag

Idag är jag ordentligt trött. Vaknade vid 5 tiden av att jobbtelefonen ringde, gällde en sjukdom. Jag och chefen brukar ha telefonjour varannan vecka, men nu när han har haft sin semester så är jag inne på min fjärde vecka i rad med telefonjour. Olyckligtvis så har det faktiskt ringt ovanligt mycket under dessa veckor, sällan som jag kan sova tills alarmet väcker mig. Nu börjar kroppen bli riktigt trött av att vakna så tidigt varje morgon, men jag får försöka uthärda de 2 sista mornarna, innan jag kan koppla över telefonen till chefen på natten. Då kan jag äntligen sova i lugn och ro igen utan att behöva oroa mig för att bli väckt av telefonen.

Under kvällen var det dags att testa på Easy Line. Har ju bestämt mig för att testa alla aktiviteter så jag vet vilken som är roligast och ger mest. Enligt beskrivningen så innebär Easy Line "Framtidens cirkelträning. Kondition, styrka och maximal fettförbränning på 35 minuter eller 45 minuter. Passet jag gick var 45 minuter.

Easy Line gick ut på att vi körde varannan gång maskin och varannan step up bräda. Sen körde vi 45 sekunder och roterade till nästa maskin eller step bräda. I början kändes det ganska lätt, trodde att det inte skulle bli några problem alls. Men när vi gått första uppvärmingsvarvet var jag genomsvett. Efter det var det "bara" 2 varv kvar. Varje varv tog ungefär 15 min och det var intensivt och inte blev det enklare av att våran ledare pushade på hela tiden så man inte slappade. Förstår inte hur hon orkade ha sån energi hela passet, men det var behövligt. Annars hade jag nog inte gått full fart. Var mycket roligt och det här kommer jag göra fler gånger.

Innan Easy Line så passade jag på att köra 20 minuter med fria vikter, bänkpress, hantlar m.m. Måste börja pressa nu så all min överflödiga hud kommer försvinna när jag går ner i vikt, vill ju inte ha en massa hängande hud på kroppen.

Har även anmält mig till Core passet imorgon. Lika bra att anmäla sig till så mycket som möjligt när man ändå är igång. Om jag kikar på bokningssidan när jag är trött så kommer jag inte anmäla mig. Måste få min hjärna omprogrammerad till en mer aktiv hjärna.

Ikväll ska jag lyssna på Cd skivan om mental träning igen, har glömt bort den ett par dagar. Men ikväll så får skivspelaren gå varm.

Idag njuter jag av: Efter att Easy Line passet var avklarat så var det en skön känsla i kroppen.


Dagens Träning:
Easy Line: 45 min
Gymmet: 20 min


Kommentarer
Postat av: Dorpan

måste tyvärr säga att det spelar inte riktigt nån roll hur mkt du pressar. Det är bra du tränar men kroppen hänger omöjligt med i stramning av huden när man tappar mha pulverdiet, så hängande hud kommer du få stå ut med ett bra tag efter... tyvärr... men kör hårt nu ändå!!! det hjälper till!!

2010-08-19 @ 21:42:50
URL: http://dorpans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0