Hälsoundersökning

Idag var det återigen dags att gå upp tidigt. Skulle börja vid 6 så jag kunde ta 2 raster á 1 tim och kunna sluta vid 16. På första rasten så åkte jag iväg till vårdcentralen där jag fått en tid för hälsoundersökning. Läkaren jag fick visste inte så mycket om Xtravaganza och vad det innebar så fick förklara lite hur det gick till. Sa att jag nu gått ner ca 17 kg sen i Juli och hon var imponerad. Jag mår ju kanon så det var bra sa läkaren. Hon lyssnade på mitt hjärta och sen tittade hon mig i munnen.

Det jag kunde förbättra är att dricka mer vatten, för jag var lite torr i svalget. Ska även ta lite prover på labbet, men de öppnade inte förrän en timme senare så jag kunde inte vänta. Ska dit imorgon istället och ta lite blodprov eller urinprov. Sen får jag ett brev i nästa vecka med mina resultat.

När jag ändå var på vårdcentralen sprang jag in i gannhuset där tandläkaren ligger och frågade varför jag aldrig får någon kallelse för ett besök. Jag skulle blivit kallad innan sommaren, men har inte hört ett dugg. Nu fick jag tid i början av Oktober, så det känns bra.

Nu var jag uppe i varv, så passade även på att ringa vetrinären om min hund som tappar massa päls. Fick en akuttid imorgon eftermiddag. Det var dock viktigt att jag kom in ensam och anmälde mig och lät Tussen vara kvar utanför, så skulle hon få gå in en särskild väg om hon nu har något i huden som kan smitta andra hundar. Hoppas det inte är något allvarligt och att de kan lösa detta.



När jag slutade vid 16 tiden så var det raka vägen hem och hämta Tussen och vidare till Vänersborg. Där hjälpte mamma mig med att klippa Tussens klor innan vi åkte upp på berget. Idag var det svampplockning som var på schemat för de som ville gå med den guidade turen. Men jag ville ha motion, så jag gick iväg på en egen promenad med Tussen uppe i området runt Bergagården. Fick ett par fina kort tycker jag.

              

Imorgon blir en tuff dag, ska till jobbet vid 6, vårdcentralen för prover 8.15, vetrinären 15.20, Zumba 18. Så schemat är fullt, hoppas jag hinner med allting. Så nu måste jag sova för att orka, Go Natt med er.

Idag njuter jag av: Att jag fått gjort så mycket saker


Dagens Träning:
Promenad: 7,63 km


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vilka fina bilder du tar Johan, du kanske borde sadla om och bli naturfotograf. kanske kan du förstora upp någon till tavla.

2010-08-31 @ 22:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0