Kettlebells

Idag var det dags att testa på en ny aktivitet på gymmet. Det var Kettlebells som stod på schemat. Jag körde med 12 kilos vikten eftersom det var första gången jag körde Kettlebells. Hade jag varit van och lite mer vältränad skulle jag kört med 16 kg istället.

Det gick ut på att man skulle göra olika övningar med hjälp av dessa klot med handtag som ni ser på bilden nedan. Kettlebells var en av de jobbigaste aktiviteterna jag kört hittills, efter ett tag så var kroppen helt slut. Har blivit förvarnad om att jag kommer få träningsvärk de kommande dagarna och det skulle inte förvåna mig alls. Men det visar ju bara att det gett resultat på min otränade kropp.



Imorgon ska jag ta kompledigt från jobbet och följa med till sommarstugan och snickra och måla lite grann. Blir nog inte så mycket ren träning, men en dag med hantverksarbete ger nog en del träning det också.

Idag njuter jag av: Att det var sista dan före "helg". Ska kompa bort Fredagen. :)


Dagens Träning:
Kettlebells: 55 min

Kommentarer
Postat av: Dorpan

härligt att prova nytt =) tyvärr så gör inte promenader mer för mig, min kropp är alldeles för van vid det... kör nu mixad kur för dottern matvägrar om jag inte äter samma mat så nu gå det lååååångsamt haha pepp pepp på dig!

2010-08-26 @ 22:02:31
URL: http://dorpans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0