Lunchtips

Idag tog jag mig en ordentlig sovmorgon efter att det blev sent igår kväll. Brukar inte kunna sova så länge, men idag kunde jag sova ut. Efter en slö förmiddag med lite tv spel så tog jag en promenad in till stan och sen vidare till jobbet för att hämta bilen som jag ska ha imorgon bitti. Gick förbi bion, funderar på att gå och se en film snart. Var ett tag sedan jag var på bio. Inception verkar mest lockande av de som går just nu.

Har testat på flera olika smaker och sorter gällande måltidsersättningar. Här kommer mina tips till er som funderar på att testa. Det första jag skulle säga är att om ni bara smakat Naturdiet som jag köpte på ICA, så tycker ni med all sannolikhet att det smakar skit och vill inte leva ett par månader på denna diet. Men när min Xtravaganza coach Camilla sa att Xtravaganzas påsar smakar mycket bättre trodde jag först att det var ett försäljningstrick. Men hon hade helt rätt, de påsarna och Naturdiet går inte ens att jämföra i smakupplevelse. Eftersmaken på naturdiet är för jävlig, måste svepa allt i en klunk för att inte spy upp det igen.

Pulverdricka

Min första Smultron och vanilj drink
Naturdiet Smultron och Vanilj smak 1/5
Den första pulverdrickan jag blandade ihop själv, någonting måste ha gått snett. Stod 2-3 dl vatten och jag hade 2,5, och blanda 10-15 sek. Den såg god ut, luktade gott, men fick inte ner mer än en klunk. Numera halsar jag den för att slippa dra ut på lidandet.

Pärondrink
Naturdiet Päron smak 1,5/5
Luktade inte så mycket päron, men smaken var okej i början. Men efter ett par klunkar började jag känna eftersmaken. Den var inte lika god tyvärr, vilket drar ner betyget.


Xtravaganza Cappuccino 0/5
Hade kunnat ge minus betyg till denna. Har aldrig gillat kaffe, men köpte ändå denna för jag ville ha testat på alla olika sorter. Nä fy fan, var en bortkastad påse. Kanske något för dem som dricker cappuccino i vanliga fall.


Xtravaganza Vanilj 5/5
Fantastisk god. När man tittade på den så såg det ut som vaniljsås. Rekommenderas varmt!


Xtravaganza Blåbär 3/5
Luktade väldigt gott, men smakade ingenting. Men eftersom den varken smakade gott eller äckligt var det bara att dricka.


Xtravaganza Jordgubb 4/5
Smakade och luktade jordgubb. Tyckte även det fanns små små bitar av jordgubb i den. God!


Xtravaganza Choklad 4/5
Smakade ungefär som Chokladtoffee, vet inte riktigt vad skillnaden är. Behöver nog dricka båda 2 samtidigt för att känna smakskillnad. Först var jag lite orolig över smaken eftersom jag inte gillar Oboy, men den var faktiskt god.


Xtravaganza Persika 2+/5
Luktade otroligt gott. Man kan sitta och lukta sig mätt på den. Persika är inte min favoritsmak. Men den får ett plus för att den lukta så gott.


Xtravaganza Chokladtoffee 4/5
Smakade som chokladpudding fast lösare.

Färdigblandade

Nordiska bär
Nutrilett Hunger Control Smoothie Nordic Berries 2,5/5
Smakade gott i början, efter halva blev den lite enformig. Bättre att hälla i sig den direkt istället för att dricka med sugröret. Då hinner den inte bli så enformig.


Nutrilett Hunger Control Smoothie Berry Boost 4/5
Riktigt god, smakade som jorgubbsyoghurt fast lösare.

Soppor

Grönsakssoppa
Xtravaganza Grönsakssoppa 2/5
Smakade inte så mycket, var inte heller äcklig. Helt klar ätbar.


Xtravaganza Svampsoppa 3,5/5
Bästa soppan hittills, fanns kanske en liten svag smak av svamp till och med. :)


Xtravaganza Sparrissoppa 3/5
Smakade helt okej, var små sparrisbitar i soppan. Lång eftersmak i munnen.


Xtravaganza Kycklingsoppa 3/5
Hade hoppats på att få hitta små kycklingbitar i påsen, men var bara pulver. Smakade helt okej. Ska nog minska lite på vattenmängden, blev väldigt mycket och blev mätt, fast jag var ganska hungrig.

"Godis"luncher

Riktigt god
Naturdiet Chokladkaka med kolasmak 5/5
Fantastiskt god. Denna kan jag varmt rekommendera. Ät den långsamt så räcker den längre.

Choklad och Nougat
Naturdiet Chokladkaka med nougat 5/5
Lika god som den med kolasmak. Lite krispigt inuti.


Naturdiet Chokladkaka med Apelsin 3/5
Lite krispig choklad med smak av apelsin. Har aldrig varit särskilt förtjust i choklad med apelsinsmak. Denna smakade trots allt okej.

Idag njuter jag av: Att vakna runt 10 tiden och vara ordentligt utvilad.


Dagens Träning:
Promenad: 6,98 km

Kommentarer
Postat av: Dorpan

Allévo har du ju glömt =) hihii...

2010-08-15 @ 21:15:37
URL: http://dorpans.blogspot.com/
Postat av: Dorpan

Tack ja nu e det 8 minus totalt så det känns skönt. 0,6 va sen i torsdags med den nya vågen så nu kör vi till måndag =)) hejja dig!!

2010-08-16 @ 13:33:37
URL: http://dorpans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0