Målarmästaren

Idag hade jag passat på att ta en dag ledigt från jobbet. Då kanske man ska få sova ut, men icke. Gick upp vid 5.30 idag för vi skulle iväg tidigt till stugan. Jag, pappa Ingvar, min syster Anna och hennes man Håkan och till sist Tussen åkte iväg till vår sommarstuga. Vi rev den gamla stugan förra sommaren och nu har vi byggt ett nytt hus. Idag var det dags för grundmålning av huset.

 
Före och efter vi grundmålat

Jag och Håkan grundmålade hela huset, Ingvar gick runt med elektrikern som skulle dra elen i huset och sen gjorde han målningen vid brädorna längst ner mot grunden, medans Anna grundmålade ytterplankorna som ska sättas upp utanpå de som nu sitter på huset. Gick väldigt smidigt arbetet idag och vi hann med att grundmåla nästan hela huset tills färgen tog slut.


Man får inte vara höjdrädd

Men nu har vi ny färg och blir det bara vackert väder tills imorgon så skall vi ut igen och fortsätta måla. Just nu ser det dock inte så lovande ut. Regnet vräker ner och bara på sträckan mellan garaget och ytterdörren här hemma blev jag genomblöt.

  
Kantareller och flugsvamp

Hittade ännu mer kantareller i stugan som jag tog med hem. Kan nog bli en ordentlig kantarell smörgås när det väl blir dags att börja äta mat igen.

Idag njuter jag av: Att det var uppehåll när vi målade stugan. När vi åkte därifrån kom regnet.


Dagens Träning:
Blev ingen vanlig träning, utan målning hela dagen. Bra träning för armarna.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Bra jobbat allihopa!! I morgon är jag med också ,då kommer det att gå undan värre!!

2010-08-27 @ 21:29:02
Postat av: Dorpan

mysigt att ha nånstans att åka till =) fy dig med kantareller, vill med plocka svamp HAHA

2010-08-27 @ 22:13:17
URL: http://dorpans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0