Power Yoga

Idag var det dags att testa på ett nytt gruppass, denna gång var det Power Yoga som jag skulle köra. Jag kom in i salen och det var två tjejer + instruktören där. Insåg direkt att alla var barfota, så det blev till att ta av sig skorna. Sen hämtade vi varsin matta och rullade ut på golvet och så inledde vi med att sitta med benen i kors. Min uppfattning av Power Yoga är att man ska få in en bra andning. Ta långa djupa andetag och känna hela kroppen. Den andra viktiga saken var att ha bra balans i kroppen. Jag var kass på båda, dels så andades jag med munnen när man skulle andas med näsan, och sen kunde jag bara hålla balans en kort stund innan jag nästan trillade. Som avslutning så låg vi på matten och fick en filt över oss, sen låg vi bara och slappnade av i flera minuter.

Power Yoga var väl inte den mest fysiska aktivitet jag varit på, men den var bra på sitt sätt. Man gjorde rörelserna i lugn och ro, kämpar för att få balans i kroppen, kunna justera sin tyngdpunkt. Det kommer bli fler besök på Power Yoga i framtiden. Var faktiskt skönt att vi bara var 4 st totalt, då blev det mer lugn och jag kunde koncentrera mig bättre på övningarna.

Fick faktiskt lite beröm efteråt från instruktören som tyckte jag var ganska vig. Jag lyckades nämligen göra bakåt kullerbyttor varje gång vi skulle ligga på rygg med benen upp i luften och armarna stötta rumpan. Min vikt slog över hela tiden och jag rullade baklänges. Tar nog ett par gånger innan jag kan få in vikten på rätt ställe i kroppen. Fick även beröm för att jag vågade pröva på Power Yoga, är inte så många killar som vågar testa "tjej" aktiviteter. De flesta killarna bokar in sig på de tuffare passen som spinning.

Imorrn blir det nog den sista guidade promenaden på berget för den här säsongen. Så vi hörs imorrn kväll igen.

Idag njuter jag av: Vackert väder när man vaknar.


Dagens Träning:
Power Yoga: 1 tim 15 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0