Sommarväder igen

Efter flera veckors regnande så kändes det som sommar idag igen. Vaknade vid 8 och klev upp. Tog med Tussen på en promenad, sen var det dags för lite trädgårdsarbete. Fick fram högtryckstvätten och spolade rent verandan på baksidan. Ska nog byta brädor där till våren, färgen jag målade på för ett par år sen håller på att lossna så ser inte så snyggt ut. Men väntar jag till våren med att byta brädor så behöver de inte slitas i onödan under en vinter.

Efter att ha spolat av verandan så spolade jag rent stenplattorna på framsidan. Hade växt upp en massa maskrosor och annat ogräs mellan stenarna som försvann med högtryckstvätten. Jag blev rejält smutsig, kändes som jag lyckades pricka mig själv med hälften av all jord som sprutade upp.

När det var avklarat så tog jag ner mina krukor som hängde med jordgubbar och gjorde plats i smultronlandet för dem. Så nästa år kommer jag få kombinerade jordgubbar och smultron i det landet. :)
   
Latmasken Tussen // 2 jordgubbar infiltrerar mitt smultronland

Efter allt arbete så tog jag fram en dyna och la i solstolen. Satte mig i värmen och avnjöt en Vanilj Water Shake. Älskar verkligen vanilj smaken, kanske byter ut mina chipspåsar mot den i framtiden. :) Tussen låg i skuggan och vilade när jag slet med allt annat, den lilla lata hunden.


Jag njuter i solen med en "Vanilj water Shake"

Under eftermiddagen och kvällen umgicks jag med min vän Sven. Först var vi på Överby och letade efter ett par skor till honom. Sen åkte vi och hämtade Tussen och begav oss mot slussarna i Trollhättan. Väl framme så gick vi runt ett varv, först vid den gamla slussen och sen vid den nya. Det var en tysk segelbåt som blev nerslussad, annars var det ganska lugnt.

   
Gamla slussen och nya slussen

När vi kommit hem igen så ägnade vi kvällen åt att spela tv spel. Efter ett par timmar blev Sven hungrig och eftersom jag inte längre har någon mat hemma så åkte vi iväg till pizzerian så han fick köpa en pizza. Kände mig lite sugen på att också köpa en pizza när jag var där. Men stod emot den goda lukten och drack lite vatten när vi kom hem för att få lite mättnadskänsla. Var faktiskt inte så svårt som jag trodde det kunde vara. Nu är första ordentliga prövningen avklarad och det gick med bravur. 

Idag njuter jag av:
Att äntligen ha planterat mina jordgubbar och spolat rent verandan och framsidan.


Dagens Träning:
Trädgårdsarbete: Hela förmiddagen
Promenad: Runt Trollhättans slussar


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad bra att du kunde ha karaktär och inte smaka pizza.Du fick bara insupa lukten,men vanilj är väl mycket bättre lukt på?

2010-08-15 @ 08:29:45
Postat av: Dorpan

Här var det dock inte sommar =) här var det höst och vi bor i söder!!! =) skyfall som bara den=/ men det va mys. Då blev det hemmamys=)

Och ja just det... HEJA HEJA =)

2010-08-15 @ 09:13:54
URL: http://dorpans.blogspot.com/
Postat av: Sven

Din motivation är det inget fel på! Var tvungen att testa denna med en flottig pizza ;)

2010-08-15 @ 16:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0