Söndag, vilodag? Glöm det

Idag vaknade jag faktiskt lite senare än normalt, kunde sova till 8 ungefär. Men hade fått springa på toa 3 gånger under natten. Nackdelen med att dricka så mycket vatten hela tiden, man dubblar ju antalet toalett besök.

Frukosten bestod av 3 smörgåsar med körsbärstomater och smörgåsgurka, till det drack jag vatten. Saknar knappt mjölken jag drack tidigare till frukosten. Nästan glömt hur mjölk smakar.

Frukost

Frukostmackor med tomater och gurka, så mycket grönsaker har jag aldrig haft tidigare på mackan.

Efter frukosten så tog jag ut Tussen på en kort promenad, sen plockade jag fram min cykel som stod i garaget. Skulle förbi mina föräldrar i Vänersborg och lämna tillbaka sandalerna jag fick låna i Tisdags efter den blöta promenaden på berget. Valde att åka igenom stan och vidare ut mot Gärdhem, där vek jag av i riktning mot Vargön och sen tog jag en vätskepaus när jag kom fram. Efter det så cyklade jag förbi slussen i Vänersborg och på grusvägen förbi golfbanan och Överby köpcenter. Sen var det den mycket roliga uppförsbacken i Björndalen för att komma hem. Är nästan 2 km långsam uppförsbacke, men jag intalade mig själv att inte kliva av och leda cykeln. Lyckades cykla hela vägen, fast det var otroligt segt.

När jag kom hem så drack jag en smoothie innan jag tog med Tussen ut på hennes promenad. Eftersom jag ändå var uppvärmd så passade jag på att gå bort till Strömslund och ner över fallen. Sen gick jag Strandgatan och vidare hem igen. Har inte varit i Strömslund så mycket tidigare, mycket nytt man får se när man går omkring i stadsdelarna.

När jag kom hem så tog jag ett varmt bad. Tog ju ett bad igår kväll och det var mycket skönt, mina leder och muskler slappnade av i det varma vattnet. Så tänkte att det är säkert bra för musklerna om de får bada en gång till.

Nu ska jag åka till jobbet och lämna min bil på verkstaden som ligger på samma område. De ska fixa handbromsen på den imorgon, fick underkänt på besiktningen på höger sida. Sen tar jag företagsbilen hem, ska iväg redan klockan 6 imorgon bitti och då är det skönt att ha bilen hemma så man kan spara lite tid på morgonen och sticka iväg direkt istället för att åka till jobbet och hämta den.

Så ikväll blir det en tidig kväll, ska kanske titta på friidrotten och se om vi tar någon medalj i längd- eller höjdhopp.


Dagens Träning:
Cykel: 33,56 km
Promenad: 7,14 km

Kommentarer
Postat av: cecilia

Medalj till dig Johan GULD ,Emma fick silver!! Bra kämpat.

2010-08-01 @ 21:48:20
Postat av: L

Bra kämpat Johan! :)

2010-08-02 @ 22:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0