Söndagsmätningar

I 3 veckor har jag använt måttbandet för att mäta min omkrets på 4 olika ställen på kroppen. Jag mäter mig vid midjan (naveln), höften, låret och till sist överarmen. Tycker dock det är lite svårt att mäta, eftersom jag minns inte var jag mätte veckan innan. Låret till exempel har olika omkrets överallt, försöker hitta mitten på låret och mäta där. Men bara att flytta lite på måttbandet upp eller ner kan skilja någon cm i omkrets.

Om jag mätt helt rätt så har mina mått förändrats så här sedan den 15 Augusti tills idag den 22 Augusti.
Midjan: 117 cm -> 113 cm
Höften: 110 cm -> 109 cm
Låret: 58 cm -> 53 cm
Överarmen: 33 cm -> 34 cm

Borde vara ganska rimliga siffror tror jag. Jag har ju mest fett på midjan och låret så där borde omkretsen minska mest. Vid höften är det inte så mycket fett, så det kan nog stämma att jag bara minskat 1 cm där. Att överarmen ökat med 1 cm borde innebära att fettet som hängde under armen börjar förflytta sig uppåt och bli muskler istället.


Mäter mitt midjemått

Trots att jag körde lite mer träning igår än tidigare i veckan, drack ännu mer vatten än vanligt, så minskade jag bara 1 hg i vikt. Men har haft samma problem förut, när jag tränat som mest har jag knappt minskat och tvärtom andra dagar.

Idag inledde jag med en promenad med Tussen på 7,66 km. Sen övervägde jag om jag skulle ta bilen eller cykeln till gymmet. I efterhand är jag glad att jag valde cykeln. Ger ju lite mer träning. Men direkt efter att man kört dubbla pass på gymmet så var det inte lika kul att cykla hem igen, för på hemvägen är det bara uppförsbackar.

Nu har jag tagit en dusch och ska ägna eftermiddagen åt att vila. Kanske lyssna på mental träning cd skivan. Imorrn ska jag testa på Power Yoga.

Idag njuter jag av: Att jag tog cykeln och inte bilen till gymmet.


Dagens Träning:
Promenad: 7,66 km
Gymmet: 1,5 tim (45 min kondition oh 45 min styrka)
Cykel: 4,75 km och 6,23 km


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det ser väldigt ödsligt ut i ditt kyl/frys.Planera nu vad för nyttigheter du ska fylla det med när du börjar äta igen. Lite mer grönt förhoppningsvis!!

2010-08-22 @ 18:42:33
Postat av: Johan

Vet inte vad jag får äta ännu. Får lära mig det på mötena som kommer. Men är väl 2 månader kvar iaf innan jag behöver oroa mig för matinköp.

2010-08-22 @ 19:55:41
URL: http://flini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0