Step up Styrka

Idag var det en tidig morgon. Gick upp vid 4, eftersom jag skulle vara i Skara klockan 6 och byta en taxameter innan den bilens körningar drog igång. När jag tagit en varm dusch så tog jag med Tussen på sin morgonpromenad, och vilken perfekt morgon det var. Sådär lagom kallt/varmt för att inte bli svettig, månen lyste upp marken. Då kände jag plötsligt att jag kunde ha fortsatt gå en mil utan problem. Men hann inte det eftersom jag var tvungen att åka till jobbet för att hämta bilen och fara iväg.

Efter jobbet hade jag ett par timmar över innan jag skulle iväg till gymmet. Har badat Tussen och borstat och borstat hennes päls. Det lossnar hur mycket hår som helst, hon borde nästan bli skallig. Men när man tittar på henne så sitter det lika mycket päls kvar som innan. Måste ringa vetrinären snart, nu har hon tappat hår i mängder sen över en månad tillbaka. I vanliga fall går det över efter 2-3 veckor, men inte denna gång. :(

Idag inledde jag med ett Step up styrke pass på gymmet. Vi var bara 4 deltagare + instruktören tyvärr. Många väljer nog Zumba som ligger precis innan Step up, eftersom Zumba är så nytt. Jag var enda killen som körde, alla andra killar verkar avstå de så kallade "tjej" passen och rikta in sig på de lite tuffare passen som spinning. Jag gillar variationen på de olika passen, så kommer fortsätta köra alla olika pass även i framtiden.



Step up var svårare än jag trodde från början. Jag stod snett bakom instruktören Sandra och kikade konstant på hennes fotrörelser för att kunna hänga med. Ibland gick det riktigt bra, och ibland tappade jag helt koordinationen och satte upp fel fot på brädan och kom bort mig helt. Överlag så gick det nog ganska bra ändå för att vara första gången. Nästa gång ska jag försöka lyssna mer på vad hon säger och se hur hon pekar med händerna, denna gång var allt fokus på fötterna.

Efter Step up passet var det dags för det lite lugnare Power Yoga passet. Idag var vi lika många som förra veckan, jag och 2 till + instruktören. Vi körde lite nya övningar mot förra veckan. Inser mer och mer att min vighet existerar inte. Kan inte sitta med benen isär och lägga överkroppen ned mot marken. Allt som kommer ner mot marken är huvudet när jag nickar lite. Ge mig ett par veckor till så kanske jag kan gå ner i spagat. :)

Efter att han ringt sönder min telefon för att komma fram till Vårdcentralen men alltid mötts av en upptagetton fick jag idag nog. Åkte till Vårdcentralen och bokade tid i receptionen för en Hälsoundersökning. Det tog 5 minuter, bättre med besök än att försöka ringa. Ska dit vid 7.30 imorgon. Hoppas mina värden är bra.

Idag njuter jag av: De sista minutrarna på power yogan när man bara ligger stilla och vilar, det är skönt.


Dagens Träning:
Step up styrka: 55 min
Power Yoga: 1 tim 15 min


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Fick mig ett gott skratt när jag läste om ditt step up pass och yoga pass,jag såg dig framför mina ögon när du försöker hänga med och när bara huvudet faller framåt. ha ha ha :-)

2010-08-30 @ 22:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0