Längtar efter något sött

Igår kväll så hade jag tänkt att jag skulle lyssna på cd skivan med mental träning från Xtravaganza. Lyssnade på första spåret en gång, då låg jag i sängen och kliade Tussen under tiden. Sen skulle jag lyssna på första spåret en gång till och då skulle jag ligga och blunda och lyssna, så jag kunde slappna av ordentligt. Tror jag somnade efter 1 minut, vaknade iaf 4 timmar senare av att skivan stod på repeat. Nu har jag passivt lyssnat av skivan en massa gånger utan att vara medveten om det. :)

Tussen fäller en massa päls just nu, får ha dammsugaren liggande framme hela tiden så jag kan gå och dammsuga upp allt hår. Igår kväll badade jag henne och borstade ur pälsen. Blev massor av hår som lossnade. Imorse drog jag igenom pälsen en gång till med borsten och det lossnade minst lika mycket hår idag. Får nog borsta igenom ännu fler gånger, nån gång måste ju all lös päls försvinna.

Nu har jag varit utan godis, chips och Coca Cola i över en månad. Jag har faktiskt inte fuskat en enda gång. Men är fortfarande otroligt sugen på att bara få smaka på en godis. Undrar hur lång tid det tar innan sötsuget försinner helt. Jag ska kanske inte äta en hel eller flera påsar godis som förut, men bara att få ta en liten godis i munnen och känna smaken hade varit så otroligt gott. 

  
Mums, vore så gott att få smaka på en. Särskilt lakrits bitarna med hål i. Men i framtiden så blir det väl nötter som får ersätta det vanliga godiset.

Har faktiskt bara varit i en mataffär 1 gång tror jag under den senaste månaden. Behöver aldrig handla längre, allt jag behöver i matväg köper jag på gymmet och allt det andra hade jag stora lager av så klarar mig nog ett par veckor till innan det behövs nytt toalettpapper, tvättmedel etc. 
Skulle tippa på att det är en fördel att vara singel när man genomgår en viktminskning med pulver. Då slipper man frestelser varje dag när någon annan i familjen sitter och äter en massa god mat.

Efter jobbet körde jag ett Core pass, förra veckan fick jag enorm träningsvärk i magen efteråt. Hoppas det inte gör lika ont denna gången. Kanske blivit lite mer vältränad sen sist. Ett ställe jag inte blivit mer tränad i är mina ben. Klarar verkligen inte att ligga på rygg och hålla benen upp i luften. De hänger rakt ner från knävecken. Om ett par månader ska jag klara det.

Imorgon ska jag gå på bio, har bokat biljetter till Inception. Det var länge sen jag var på bio så det ser jag verkligen fram emot.

Idag njuter jag av: De goda vaniljshaksen jag åt/drack till frukost och lunch.


Dagens Träning:
Core: 45 min

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är suveränt de framsteg du gjort.

kanske dags för lite variation? jag har tips om en stepupövning på stege, sen ska man ha en vikt i valfri hand (tex en burk färg) målet är att förbruka burken innehåll utan att spilla något. det sätter olika biceps, trixeps på prov. En annan är stepdown, att via t,ex en spade och med den trycka neråt och sönderdela jordmassor. Allt finns möjligt utföra 60 km österut. // BiBBö

2010-08-19 @ 22:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0