Vikten är konstig

Undrar hur vikten fungerar egentligen. Ska man aldrig kunna äta utan att riskera gå upp i vikt. En av mina favoritluncher är fläsk med löksås från en restaurang i närheten av jobbet. De serverar alltid det på tisdagar. Har inte ätit det sen innan min semester, så ville passa på att äta det en gång till innan jag ska förändra mina måltider. Portionerna är inte så stora, utan ser normala ut. Tänkte att det ska väl inte vara någon fara att äta det, då jag ska upp på berget och vandra på kvällen. Men trots att vi gick över 6 km på berget i obanad terräng så benen fick arbeta lite så gick jag upp ett par hg. Borde ha förbrännt mer än vad jag åt under dagen. Ibland är vikten konstig.

För att bättra på siffrorna till imorgon så inledde jag dagen med en smultron/vanilj smoothie till frukost, och sen tog jag med Tussen och promenerade till jobbet. På lunchen åkte jag till ICA och köpte en låda med 12 påsar pulver med päronsmak, köpte en extra shaker också som jag kan ha på jobbet. Minns fortfarande den sommaren McDonalds serverade Päron milk shake, så otroligt god var den. Hoppades att denna skulle smaka någorlunda okej.
I början var den faktiskt god, drack 4 klunkar sen började jag känna eftersmaken. Då var den inte så god längre, sista dl fick jag halsa för att slippa känna smaken. Men har vant mig lite vid smultron/vanilj, så hoppas jag lär mig denna smaken också.

Pärondrink Päron
Pärondrink, betyg 1,5 av 5

Efter jobbet tog jag en promenad med Tussen innan jag begav mig av till gymmet för att köra igenom mitt träningspass. Kändes ganska lätt, så körde lite extra maskiner utöver passet. Tänkte köra spinning imorgon kväll så bokade in mig på det. Innan spinningen ska jag träffa Camilla som ska leda Xtravaganza kurserna som jag har tänkt att gå med i. Ska bli kul att prata med henne och höra om mitt mål med 80 kg till nyår är rimligt.


Dagens Träning:
Promenad: 4+4 km till o från jobbet
Gymmet: 1 tim

Kommentarer
Postat av: Krister Lindberg

Kroppen är lite märklig. Det du gör får inte alltid effekt direkt. Kroppen jobbar med både det du stoppar i dig och det som du har i reserv. Ibland tar kroppen från depåerna och ibland stoppar den in i depån. Svängningar upp och ner på så här kort sikt behöver inte vara att den lagt på mer fett utan det kan vara en ökning av vatten i kroppen. Du bör rikta in dig på förändringar över tid och mindre på snabba resultat.



Har viss erfareneht själv av viktminskning. Vissa veckor man ansträngde sig bra så fick man låg effekt på vågen medan veckor man inte skötte sig så bra kunde ge bra resultat.

2010-08-05 @ 00:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0