Xtravaganza info

Träffade Camilla idag som kommer bli min personliga coach och ledare för Xtravaganza. Mycket trevlig tjej, och hon kan säkert inspiriera mig så jag klarar att nå mitt mål. Undrar om de som jobbar på gym går på något, de är alltid så otroligt glada och trevliga. Man kanske blir sån när man blir vältränad, får se om jag blir likadan om ett par månader. :)

Jag kommer att träffa Camilla igen nästa Tisdag för en personlig uppstart av programmet och få det material som jag ska använda under kursen. Redan på Onsdag räknar jag med att dra igång min pulverdiet. Sa att jag tjuvstartat lite för att testa på hur pulverdieter smakar, och att jag inte var alltför överförtjust i smaken. Camilla sa att deras smaker var bättre än de som jag hade köpt. Hoppas verkligen det, kommer skriva betyg på alla när jag har testat dem. Fanns många smaker att välja mellan + 4 soppor. Så hoppas jag kan hitta ett par favoriter.

Själva Xtravaganza kursen drar igång den 24 Augusti, och då kommer vi att träffas i en grupp alla som är med och prata eller något. Vet inte riktigt än, men vi ska väl försöka motivera varandra att fortsätta på. I början träffas vi varje vecka, sen blir det varannan vecka och de sista 3 månaderna skulle vi träffas en gång i månaden.

Xtravaganza
För mer info kolla in deras hemsida

Hade tänkt att äta kräftor med mina föräldrar nästa helg, men ska försöka få det ändrat till denna helgen eller nåt. Vill så gärna smaka en kräfta innan jag går in i pulvretsvärld. Måste även tänka ut en bra "sista" måltid som jag ska äta på Tisdag innan jag påbörjar mitt nya liv. Fläsk med löksås är ju min favorit och det serveras på Tisdagar, men det åt jag ju denna vecka. Sen har jag kött, pommes och bearniesås på Koppargrillen i Vänersborg som favorit, men det serveras  bara på Fredagar. De 2 övriga alternativen som lockar är en Big Mac eller en pizza. Svårt val, mycket som är gott. Eller så skiter jag bara i sista måltiden, så sparar jag in en promenad för att förbränna maten.... :( Har ett par dagar på mig att bestämma mig.

Vad ska bli min sista måltid? (Svara i en kommentar)
1. Fläsk med löksås
2. Big Mac
3. Pizza
4. Slumpvis dagens lunch på en restaurang
5. En sallad
6. Korv och Bröd på Ica för 5 kr
7. En av de pulverpåsarna jag redan köpt
8. Ge förslag
9. Ge tusan i att äta, svält sista dagen

Senare på eftermiddagen åkte jag tillbaka till gymmet och körde en timmes träning innan det var dags för 45 minuters spinning. Gick bättre med spinningen denna gången, då jag anpassade tempot till vad jag orkade. Gick ut lite för hårt senast då jag var slut efter uppvärmningen.

När jag var på gymmet idag så stod jag vid hantlarna och lyfte lite. Såg att det fanns en hantel som vägde 30 kg, så mycket mer har ju jag tänkt att gå ner. Så testade att lyfta den, vore kul att veta hur mycket vikt man ska bli av med. Herregud va tung den var, fick ju nästan använda båda händerna för att orka lyfta den. Tänk vad mycket onödig vikt mina stackars ben får gå och släpa på varje dag.


Dagens Träning:
Gymmet: 1 tim
Spinning: 45 min


Kommentarer
Postat av: cecilia

Testa 5:an verkar klokt

2010-08-05 @ 21:00:06
Postat av: Anna

Nummer 1 eller 4.

2010-08-06 @ 22:26:50
Postat av: Johan Björck

Just nu lutar det åt en Big Mac med morötter och vatten. Är så ruskigt sugen på en Big Mac.

2010-08-06 @ 22:59:30
URL: http://flini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0