Zumba för nybörjare



Då var det dags för Zumba dagen. Var väldigt nervös att jag skulle vara den enda killen och den enda som dansade som en vandrande pinne. Vi blev 30 stycken, var precis vad som gick in i lokalen. Var lite trångt när man skulle röra sig i sidled, men annars funkade det okej. Vi var 3 killar och 27 tjejer. Jag var som tur var inte ensam om att inte kunna rörelserna och hålla takten. Var trots allt första gången för de flesta, då det var premiär för Zumba på O2. Men jag hade roligt och försökte iaf röra mig hela tiden, även om man gick åt ett håll och 29 andra gick åt motsatta hållet. :)

Det kommer nog bli fler Zumba pass framöver. Blev riktigt trött av detta passet och tror jag kommer bli lite bättre på att kontrollera mina ben och armar i framtiden, så att de kan röra sig på liknande sätt som instruktörens.

Innan Zumban körde jag 15 minuter uppvärming på den maskinen man ska gå med stavar. Blev lite mjukare i kroppen. Kände faktiskt inte av träningsvärken jag hade igår, den försvann under natten.


Hittade det här klippet på Youtube, är från ett Zumba pass i Stockholm för er som vill se hur det ser ut.

Efter Zumba passet var jag tvungen att sticka till vårt (jobbets) garage i Vänersborg. När jag ändå var i Vänersborg ringde jag min mamma och frågade om hon ville med på en promenad. Det ville hon, så jag, mamma och Tussen gick ett varv runt kanalen. Var en kanonkväll med fint väder, lagom varmt och spegelblankt vatten på kanalen. Synd jag inte hade kameran med mig så jag kunde tagit kort. Ska försöka skärpa till mig och ha med mig kameran oftare.
Vi gick ungefär 8,5 km och på vägen så fanns det en hage med massor av får. Tussen blev helt vild, först sprang hon fram till fåren, sen blev hon rädd och backade undan, sen fram igen. Lite nyfiken var hon allt, men inte tillräckligt modig.

Idag njuter jag av: När de spelade upp min önskelåt på P4 Väst Cappuccino, Yolanda Be Cool - We No Speak Americano. (Perfekt låt att träna till.)


Yolanda Be Cool - We No Speak Americano


Dagens Träning:
Zumba: 60 min
Gymmet: 15 min
Promenad: 8,63 km

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack för att jag fick följa med på en fin promenad runt kanalen,och även smaka på din pulverdryck.Den smakade inte fy skam, nästan som rinnande chokladpudding.Härlig medryckande musik du gillar!!

2010-08-13 @ 21:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0