Äntligen Fredag

Då var det Fredag och dags för ett par dagars ledigt. Ikväll hade jag och Tussen lite Fredagsmys, vi såg en film (Next) och unnade oss morot- och gurkstavar med dip. För att kompensera gräddfilen i dippen så åkte jag till gymmet en timma och körde mitt träningsprogram, sen körde jag en stund på Wii Fit.

gott Morotsgodis Johan och Tussen i soffan
Jag och Tussen har Fredagsmys med mitt nya godis

Efter gymmet så tog jag en chokladkaka som måltidsersättning. Denna gång blev det en med choklad och nougat smak. Den smakade riktigt gott. Undrar om det här verkligen är måltidsersättning eller godis. Både denna och den jag åt tidigare i veckan var mycket goda, nästan för goda för att vara "nyttiga". Står dock på paketet att den ska vara en måltidsersättning, väntar bara på att Estrella ska skriva måltidsersättning på sina chipspåsar. :)
Hade förvarat den i kylskåpet för att den inte skulle smälta. Så när jag skulle äta den så var den stenhård, fick sitta och titta på läckerbiten i 15 minuter innan jag kunde ta första ordentliga tuggan av den, så nu lärde jag mig en läxa till nästa gång.

Choklad och Nougat
Choklad och nougat, betyg 5 av 5

Ibland svänger det snabbt. För någon vecka sen så satt jag framför datorn nästan konstant på min lediga tid och spelade World of Warcraft. Nu har jag knappt varit inloggad på 2 veckor. Har väl delvis berott på att det inte händer så mycket i spelet just nu så finns inte något att göra när man är inloggad. Men vad mycket mer saker jag har hunnit med nu, 2-3 timmars träning per dag. Risken finns väl att jag bränner ut mig på träning och tröttnar om jag kör för hårt, men lyckas jag bara köra ett par grupp pass per vecka tillsammans med andra och variera träningen så ska jag nog lyckas bibehålla min glädje i träningen. Längtar lite till September då badet i Trollhättan skulle öppna igen, var länge sen jag simmade. Kanske inte ens orkar 200 meter nu...

Imorgon ska jag försöka sova lite längre än vanligt. Har haft mitt alarm på 6.45 varje morgon denna vecka, men har ändå vaknat innan 6 på morgonen och inte kunnat somna om. Vet inte vad det beror på, man kanske blir piggare när man tränar och sover mer effektivt. Har inget planerat för helgen ännu så får ta dagarna som de kommer och försöka gå på promenader, eller kanske ta ut cykeln och cykla en runda. Har fått mina däck pumpade nu, luften hade pyst ur när den stått stilla så länge.

Börjar närmare mig mitt nästa steg i viktminskningen 110 kg, dock kan kvällens lilla stund med dip och morötter ha sabbat takten för att komma ner i vikt. Men det var ett val jag gjorde, jag kunde ha avstått, men kände att jag ville ha det så därför åt jag det.
Kommer därför kämpa ännu hårdare i helgen med motionen för att komma ner till 110 kg i början av nästa vecka.


Dagens Träning:
Gymmet: 1 tim
Wii Fit: 1 tim step up


Kommentarer
Postat av: Ingvar

Min vändpunkt även nådd och nu är tendensen neråt, bra med andra ord. Har själv kört några hammarpass på LED, och ett kombinerat såg/hammarpass på gång idag. // Keep On!

2010-07-31 @ 09:34:13
Postat av: Sven

När jag gick på dagis(!) fick vi morötter, gurka, blomkål, paprika att dippa i fil+ketchup (tror jag). Jag provade denna dip för något år sedan men har inte lyckats återskapa smaken. Huruvida det är nyttigare än gräddfilen vet jag inte dock.

2010-07-31 @ 15:33:21
Postat av: Johan Björck

Fick något svagt minne nu av att jag också hade någon liknande på dagis eller fritids. Kommer du på hur man gjorde så hojta till.

2010-07-31 @ 20:33:12
URL: http://flini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0