För lite att göra, jobbigt

Under de dagarna jag har varit tillbaka på jobbet sen semestern tog slut har varit väldigt lugna. Sitter mest still på stolen och tittar in i skärmen, på klockan, på skärmen och på klockan igen för att se om jag slutar någon gång. Detta leder till att jag börjar tänka på mat och blir väldigt sugen på att äta något gott, samtidigt är jag inte alls hungrig. Det är min hjärna som försöker ta över nu och säga till mig att åka och köpa riktig mat. Hade varit bättre om det varit fullt upp på jobbet då hade jag inte hunnit tänka på mat. Jag får försöka kämpa vidare, nån gång ska väl hjärnan vänja sig vid att inte få mat eller godis hela tiden.

Slappar framför tvn Nötter
Vilar i soffan med lite nötter innan det är dags för att åka till gymmet

Åkte iväg till gymmet på eftermiddagen, tänkte köra ett gympass och 45 minuter spinning. När jag kom dit träffade jag Eva som jag träffade igår på träningsrådgivningen. Hon undrade om jag inte ville passa på att köra ett Core pass också. Tänkte att det kunde väl vara kul att pröva, visste inte riktigt vad det var för något. Sprang upp och bytte om och sen körde jag mitt träningspass jag fått dagen innan, funkade bra. Hade fått in rätt vikter och rätt antal repetitioner till idag. Kändes bra efteråt, och fick 10 min vila innan det var dags för Core.

Ni som undrar vad Core är kommer här en sammanfattning: Core= Styrketräning för kroppens kärna, mage, rygg, bål och bäckenmuskulatur.

Vår ledare på Core heter Jenny och hon garanterade att vi skulle få träningsvärk av detta, så nu vet jag vad jag ska se fram emot imorgon. Det svåraste för mig var att sitta på golvet och ha knäna ihop. De ville liksom åka isär hela tiden, och när vi hade kört ett par övningar började jag känna krampkänning i ljumskarna. Som tur var bytte vi ställning så klarade mig undran krampen. Den andra rörelsen jag hade väldigt svårt med var att ligga på golvet och ha benen raka upp i luften. Benen böjde sig vid knäna hela tiden och fötterna hängde ner mot golvet. Hur jag än försökte lyckades jag inte få fötterna att peka rakt uppåt. Core kändes som det gav något som jag skulle ha nytta av så det blir säkert fler pass framöver.
Efter Coren så hade jag 15 minuter på mig att återhämta mig, sen var det dags för spinning i 45 minuter. Även spinningen skulle Jenny leda, och hon gjorde det riktigt bra. Var länge sen jag körde spinning senast, var nog i högstadiet en gång, så 12 år sedan. Började med att ställa in cykeln och slöcykla lite medan alla tog plats i rummet. Vi inledde med en 5 minuters uppvärmning, efter den var jag genomsvett och ville bara lägga ner och gå hem. Men hade inget val, fick fortsätta trampa. 5 minuter till passerade och nu var jag döende, svetten rann, händerna halkade på styret för det var så blött, en stor pöl med svett på golvet under cykeln. Men det fanns ingen återvändo. Trampade jag på i ytterligare 35 minuter som en Zombie. Det som gjorde ondast var mina fötter, brände under fötterna av skorna. Fick ganska ont i rumpan också av sadeln, är nog för att man är så ovan vid att sitta på en cykel. När vi var klara så skulle vi gå av och stretcha, höll på att tappa balansen för mina ben var så vingliga.
Men kände verkligen att spinningen har bränt mycket fett, så ska bli riktigt kul att väga mig imorgon och se om det gav resultat.

Måste verkligen berömma personalen på gymmet. De är så fantastiskt trevliga och glada hela tiden och pushar mig i rätt riktning. När vi var klara med spinningen träffade jag Maria som jag pratade med på Fallens Dagar och gjorde min vägning där man såg fett % i kroppen. Hon var verkligen superglad att jag börjat träna igen. Kommer nog bli riktigt kul att fortsätta träna framöver och bibehålla motivationen med så peppande personer runt omkring sig.

Nu ska jag ta en kort promenad i ösregnet med Tussen och sen ska jag lägga mig, är så trött.


Dagens Träning:
Gymmet: 1 tim
Core: 45 min
Spinning: 45 min


Kommentarer
Postat av: cecilia

Men Johan så mycket du tränar,ta inte i för hårt i början så du knäcker dig. När du tränar så pass ofta måste du äta också glöm inte maten annars kanske du klappar ihop.

2010-07-29 @ 20:34:10
Postat av: Johan Björck

Idag har jag faktiskt ätit bra, 2 smörgåsar imorse med ost och körsbärstomat, till lunch köttbullar och makaroner, och efter gymmet 3 smörgåsar med ost och körsbärstomater. Till det har jag avnjutit vatten årgång 2010.

2010-07-29 @ 20:43:28
URL: http://flini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0