Full fart

Efter att ha unnat mig en god Fredagskväll med morots och gurkstavar med dip så ökade jag ett par hg i vikt. Nu är det dags att bränna av dessa så jag kan komma ner under 110 kg någon gång. Åt lite frukost, innan jag tog med hunden och gick iväg till jobbet. Tänkte att jag skulle köra bort en av våra bussar till Ford på Trestad Center, den ska ändå in på service på Tisdag och kan vara lika gott att ha förflyttat den nu, så behöver jag inte tänka på den något mer.
Tog ca 35 minuter att gå till jobbet och avståndet var 4 km. Går alltid lite snabbare att gå till jobbet än att gå hem. Jag bor uppe på en höjd, så har alltid nerförsbacke när jag ska iväg, resultatet blir att varje gång jag ska hem så är det automatiskt uppförsbacke.
Tog bussen till Trestad Center, och sen gick jag därifrån. Var ca 7 km från verkstaden och hemma när jag gick via Skogshöjden. Kändes som det var längre, men gpsen har nog rätt.

Passade på att stretcha när jag kom tillbaka från promenaden. Är nog lika bra att komma igång med det någon gång. Annars så slår nog träningsvärken till ordentligt någon dag.

Ville vara extra nyttig idag, så skulle ersätta lunchen med min fantastiskt "goda" smultron och vanilj smoothie. Förra gången fick jag bara i mig en klunk och fick spykänslor när jag försökte få i mig mer. Idag så tog jag mer vatten, 3 dl och blandade i 30 sekunder. Sen svepte jag allt på en gång. Ville inte ta en liten klunk för då får jag den där smaken i munnen, utan lika bra att bara dricka och svälja innan jag känner smaken. Fick i mig hela drickan idag. Nu känns det bra, kanske överlever fram till nyår på dessa drinkar.

Efter smoothie "lunchen" tog jag ett par timmars vila med sömn, eftersom jag vaknar så tidigt på morgonen blir jag istället trött under dagen.

När jag vaknade igen så tog jag med hunden på en promenad runt Knorren, sen gick jag hem och lämnade henne. Såg på henne att hon var trött efter förmiddagens promenad. Sen fortsatte jag själv vidare i riktning mot skidstugan. Istället för att gå på vägen, så tog jag vägen genom skogen. Tänkte att det skulle ge lite mer träning att gå i obanad terräng. Hittade lite kantareller som jag plockade. Vet inte om de går att frysa in, är inte så sugen på dem just nu iaf, eftersom de steks i så mycket fett.
Efter det så gick jag till skidstugan, och sen tillbaka igen, sen vidare till Strömslund och ner till stan och hem. Blev totalt 12.64 km. Toalt ca 24 km promenad idag, nu ska jag banne mig ha gått ner i vikt tills imorgon.

kantareller
Inte så mycket, men svampplockning var inte mitt huvudsakliga mål, bara en bonus.

Nu ska jag ta mig ett varmt bad så mina leder kan börja mjuka upp sig. Mina vadmuskler är stenhårda efter alla promenader, och det känns lite i axlarna.


Dagens Träning:
Promenad: 11,44 km & 12,64 km

Kommentarer
Postat av: cecilia

Vilken lång promenad det blev sammanlagt idag!!Bra

2010-07-31 @ 21:10:27
Postat av: Johanna

Vilken fart det är på dig! Verkligen kanonbra jobbat hittills.



Tänkte på det där med morötterna och dippen och jag tror att det är jätteviktigt att du fortsätter att unna dig sådant. Du måste ju fortsätta orka med det här länge.



Synd att det inte kommer upp en fin text om "Flini has earned the achievement XXX" varje gång du når ett viktmål. :)

2010-08-02 @ 15:29:50
URL: http://inteutanminasikt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0