Ny blogg, nytt liv

Hej på er, kan börja med att introducera mig, jag heter Johan och bor i Trollhättan tillsammans med min hund Tussen. Jag arbetar som trafikledare på Tunabergs Taxi här i Trollhättan. På fritiden spelar jag mycket dataspel och då främst World of Warcraft. Har tillbringat många dygn med det spelet sedan det släpptes för ett par år sedan. I övrigt har jag inga särskilda saker för mig på fritiden.

Varför startar jag då denna blogg? Jo, jag känner att jag vill skriva och dela med mig av mitt "nya" sundare liv. En kort bakgrund till detta ska ni få också. Under skoltiden fram till och med gymnasiet så spelade jag mycket bandy, var bandydomare och tränade på gym ett par ggr varje vecka. Jag kände mig hyffsat vältränad, men så fick jag sommarjobb på McDonalds i kombination med att jag la av med bandyn. Drack väl lite för mycket Coca Cola och blev en del hamburgerluncher för mycket, samtidigt som jag slutade röra på mig varje vecka. Jag gjorde min värnplikt i 15 månader, men tyvärr var den inte tillräckligt tuff (konditionsmässigt) för att jag skulle behålla min någorlunda vältränade kropp. Efter lumpen fortsatte jag ett par år på McDonalds, innan jag började köra taxi och hamnade till sist som trafikledare på Tunabergs Taxi. Mina matvanor blev sämre och sämre, jag rörde mig inte mycket och det gav resultat på min kropp.

Nu väger jag ca 115 kg, och nu under sommaren fick jag nog när jag besökte O2's bord under Fallens Dagar. De hade en våg där man kunde mäta sin fettmängd. Jag tänkte att det kan väl inte skada att väga sig och när jag fick se resultatet blev jag inte förvånad. Min fettmängd var 32.1% av mig, hela 37 kg av min vikt. Rekommenderat fettmängd var 8-20%. Nu måste något hända, kan inte hålla på att slänga i mig ett par chipspåsar i veckan, slarva med kosten och inte röra mig. Ett par dagar senare gick jag in till O2 här i Trollhättan och idag är jag medlem.


                                                              O2 där jag har börjat träna

Körde första gympasset idag efter att ha blivit medlem, kändes riktigt kul. Nästa vecka ska jag på träningsrådgivning på O2. Då ska vi gå igenom Xtravaganza som är en viktminskningskurs som de anordnar. Vet inte så mycket om den ännu, men man ska tydligen enbart dricka vatten och äta pulver och på så sätt gå ner ordentligt i vikt. Mer info om detta kommer jag skriva om längre fram när jag vet mer om det.

Mitt första mål är att nå en 2-siffrig vikt, efter det så är det dags att sätta nya mål. Hoppas jag kommer lyckas, men det kommer inte bli lätt. Har under den senaste veckan inte ätit varken godis eller chips och när jag var och handlade så blev jag riktigt sugen. Men jag har bestämt mig att nu får det vara slut. Köpte faktiskt morötter och vindruvor och lite naturgodis istället. Kändes skönt när man kommit ut ur affären. Har under veckan gjort minst en längre promenad med hunden varje dag och idag så körde jag ett pass på gymmet, så känns som jag fått en bra start, nu gäller det bara att hålla ut och köra på.

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Bra Johan att du kom till skott till slut!!Jag håller tummarna att det går vägen med viktminskningen. Kommer du hit kan jag gå med runt kanalen nästa gång eller vi hittar andra slingor.

2010-07-23 @ 21:18:50
Postat av: Anna & Håkan

Lycka till!

2010-07-24 @ 10:55:21
Postat av: Johanna

Hejja hejja!

2010-07-24 @ 12:51:20
URL: http://inteutanminasikt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0