Promenader, roligare med Sportypal

Har gått en lite längre promenad varje dag denna vecka, utöver de vanliga korta jag brukar gå med min hund. Det är betydligt roligare att vara ute och gå när jag kan "spela in" vägen jag går på min mobiltelefon. Det är kul att sitta och titta på resultatet sen när man kommer hem, hur långt man gick, och vart man gick, hastigheter m.m. Så ni som har en telefon med Android skaffa programmet Sportypal om ni vill kartlägga era motionsturer. Efter att jag gått promenaden så för jag över resultet till deras hemsida och sen delar jag det på Facebook, hur enkelt som helst.
Ska försöka komma ihåg att lägga in länkar till mina promenader här på bloggen också. Här är de första promenaderna jag har gått:

Sportypal som jag har när jag är ute och går
Lördag 24/7 
Fredag 23/7
Torsdag 22/7
Onsdag 21/7
Tisdag 20/7 - Här gick vi en promenad på berget i obanad träng. Batteriet tog slut, så sista kilometern kom inte med.
Måndag 19/7

När jag vägde mig imorse så hade jag gått upp 2 hg jämfört med gårdagen. Men efter promenaden så hade jag gått ner 6 hg. Så det ger resultat att gå, även om man inte kör någon powerwalk. Har haft med mig hunden på alla promenader, då är det inte så lätt att gå snabbt. Ibland vill hon stanna och lukta eller kissa. Men hon har faktiskt travat på bättre och bättre för varje promenad. Men jag ser på henne att hon är helt slut när vi kommer hem. Så ska jag gå runt milen ska jag nog lämna henne hemma.
Tror att jag ska åka iväg och köpa bättre skor som man kan gå i. De jag har nu är ett år gamla och mönstret i sulorna börjar bli utslitet. Tror att jag inte sliter lika mycket på min ben och knän om jag får skor som fjädrar lite bättre när jag går.

Ett annat tips när man går är att ha musik i öronen. Har inte varit så mycket för det förut, men har testat att använda det head setet jag fick med när jag köpte min telefon och jag är mycket nöjd. Tänker inte så mycket på hur långt jag går. Nackdelen är att jag hör inte heller när det kommer cyklister bakom mig. Så ibland har jag nästan fått kasta mig åt sidan med hunden när de bara dyker upp bakom ryggen. Finns det inte ringklockor på cyklarna nuförtiden?

Promenad vid skidstugan
Bild från dagens promenad när vi gick på löparspåren vid skidstugan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0