Tillbaka i vardagen

Nu var semestern slut och jag har gjort min första arbetsdag igen. Kom snabbt in i arbetet igen och hade snart glömt att det var första arbetsdagen. Kändes precis som vanligt på jobbet. Åkte lite tidigare till jobbet idag så jag kunde gå hem tidigare. När jag kom hem så tog jag med hunden på en promenad vid skidstugan. I början hade jag henne kopplad, men sen släppte jag henne eftersom det var så få personer där. Bara 1 person hade passerat mig på en bra stund. När jag närmade mig skidstugan kom dock en löperska till bakom mig, då trodde min hund Tussen att löperskan ville jaga henne, så Tussen sprang iväg fort som tusan. Jag trodde hon skulle komma tillbaka ganska snart, men när det gått 2 minuter började jag bli orolig. Fick börja springa och tog en stund innan jag kom ifatt löperskan. Då var jag helt slut efter den intensiva löpningen det blev. Var tvungen att stanna med Tussen 30 meter bort, hon stod bara och väntade på att få springa iväg igen. Visade sig att löperskan var ju nästan min granne, bor i huset bredvid. Hon sa att hon skulle stanna så att hon inte jagade iväg hunden mer. Jag fick försöka lura Tussen genom att springa in i skogen, så hon trodde att hon gick fel väg. Då kom hon rusande efter mig och jag fick kasta mig över henne innan hon skulle smita igen. Sen höll jag henne kopplad resten av promenaden. Måste verkligen träna mer på inkallning.
Efter promenaden stack jag ner till gymmet och körde i en timme. Nu känner jag mig nöjd med dagen.

Fick frågan i en kommentar igår om jag inte kunde lägga upp bilder på mig, dels kan det vara kul för mig själv att dokumentera viktnedgången jag förhoppningsvis kommer göra, och så kan det vara roligare för er att se en bild än bara massa text. Hade tänkt samma tanke, men tänkte spara bilderna tills jag nått min målvikt, för att kunna jämföra före och innan. Men va tusan, har inget att skämmas för, så här ser min kropp ut och har ingen annan än mig själv att skylla. Här är bilderna på hur jag ser ut nu, och nästa gång kommer ni inte behöva wide screen om några månader när ni ser de nya bilderna hoppas jag. :) Förhoppningsvis sporrar bilderna mig att kämpa mig igenom detta så jag kan vara stolt nästa gång jag postar bilder på min kropp.

100725 Framsida 100725 Sida 115 kg
100725 vikt ca 114 kg

Försöker hålla nere på maten för att förbereda mig inför Xtravaganzan då jag inte kommer få äta så mycket ändå. Har väl fortfarande inte de bästa rutinerna för hur, vad och när jag ska äta, men kommer förhoppningsvis lära mig det framöver. Igår var jag och en kompis på Överby och gick lite i affärer, vi passade på att åka till McDonalds och åt lite mat. Jag tog en grilled chicken ceasar sallad med vatten. Jag skippade dressingen, så blev sallad, kyckling, krutonger och en bit bröd. Kändes nyttigt och lite annorlunda mot vad jag brukar äta i vanliga fall. Men för säkerhetsskull så gick jag en promenad till senare på eftermiddagen. Gick ut med hunden först så hon fick göra sitt, sen gick jag ensam på en promenad för att kunna gå i min egna takt. Hade tänkt att ta mig till skidstugan och gå milen spåret. När jag kom in på milen spåret visade det sig vara en igenväxt kostig. Den kostigen ledde till en grusväg och där tappade jag bort skyltmarkeringen. Lika bra var väl det, för den kostigen ville jag inte gå på i 1 mil. Hamnade till sist på Edsvägen på andra sidan skogen, inte alls vad jag tänk mig. Men gick 11,25 km och det blev ju drygt 1 mil, det hade jag iaf planerat. Trist bara att det ösregnade, men hösten är på antågande så är lika bra att vänja sig vid att det inte är sol varje dag.

Nämnde tidigare att jag skulle försöka hitta ett par bättre skor att gå promenader i än de som jag har till vardags. Fick lite ont i fötterna och benen av de vanliga skorna. Åkte till Stadium i helgen och hittade ett par joggingskor som jag tyckte var sköna, när jag hade bestämt mig för ett par bra skor så såg jag att det fanns en avdelning med skor som heter "Walking". Undrade vad det var för skillnad på dem, så jag letade upp ett par skor som passade mina fötter och jag föll pladask. Enormt mycket skönare än joggingskorna. Sulan var lägre och sidorna kändes inte lika kraftiga och skorna var lättare. Så jag slog till på ett par walking skor, och efter att ha gått ett par promenader med dem så är jag mycket nöjd.

Walking skor
Mina nya walking skor. (Inköpta på Stadium)

Ps. Gick över 28 000 steg igår. Mycket nöjd! :)

Dagens Träning:
Promenad: 7,6 km 
Gymmet: 1 tim

Kommentarer
Postat av: cecilia

Värst vad du travar på Johan, bra

2010-07-26 @ 20:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0