Tv spel och Träningsrådgivning

Körde lite Wii Fit efter jobbet. Det blev 28 minuter step up och 4 minuter rockring. Rockring är verkligen jobbigt för magen, man måste snurra så otroligt mycket. Ska nog försöka använda Wii Fit mer än vad jag gjort den senaste tiden. Bra att man kan köra step up samtidigt som man tittar på tv. Blir lite roligare då.

32 min
Wii Fit

Så var det då dags för första mötet med min träningscoach Eva. Hon var supertrevlig och vi la upp ett träningsschema för hela kroppen som jag ska köra nu ett par veckor och pröva hur det fungerar. Hon var med och visade hur jag skulle sitta och ställa in maskinerna för att få rätt vinkel på kroppen m.m.
Vi pratade inte så mycket om Xtravaganza eftersom det inte var hennes område. Hon bokade istället in mig hos Camilla som ska leda Xtravaganza kurserna, så nästa Torsdag skall jag träffa henne och diskutera om jag ska gå helfart, halvfart och allt annat som jag inte kan så mycket om.
Eva ska jag träffa igen den 12 Augusti, då ska vi utvärdera hur mitt träningsschema fungerat och om vikterna och repetitionerna varit lagom. Då ska jag fråga hur jag ska lägga upp min träning bäst och hur mycket vila jag behöver. Nu har jag kört konstant i över en vecka. Börjar kännas lite slitsamt på kroppen. Kroppen behöver ju återhämta sig lite och särskilt när jag inte rört mig på flera år.

Bild tagen utanför O2
O2 där jag tränar

Dagens lunch blev en smoothie med smak av Nordiska Bär. I böjan var den helt okej, då fick den betyg 3 av 5, men efter hälften började jag tröttna på smaken, så då sjönk betyget till 2. Till sist var jag så trött på den att jag inte orkade suga med sugröret mer för det tog så lång tid. Hällde upp det som var kvar i ett glas och svepte det i en klunk. Efteråt tog jag en morot för att få bort smaken och att magen skulle få jobba lite också.

Nordiska bär
Nutrilett Smoothie Nordic Berries, betyg 2,5 av 5

Igår åt jag en chokladkaka med kola smak som lunchersättning. Ruskigt vad god den var, får betyg 5 av 5. I vanliga fall brukar jag bara trycka i mig liknande godis, men denna åt jag långsamt. Ville njuta av den länge och så blir den nog mer mättande på det sättet. Fler liknande sådana här får det bli.

Riktigt god
Chokladkaka med kola, betyg 5 av 5

Igår kväll gick jag och mamma en guidad tur på Hunneberg (Västerbymad). Det var den blötaste promenaden hittills, vi gick genom en massa våtmark konstant så både skor, strumpor och byxben var genomsura. Men det kändes bra, gav lite träning att kämpa sig fram där även om tempot kunde varit betydligt högre. Kanonväder hade vi och jag hade hoppats på att kanske få se en älg. När guiden var och rekade banan förra Måndagen hade han sett 4 st älgar längs med spåret. Hur vi gick kan ni se om ni följer länken under vad jag tränade igår.

Nu ska jag ut och gå med hunden på en långpromenad så jag inte stelnar till efter gymmet, stretching har alltid varit min svagaste sida.


Dagens Träning:
Wii Fit: 32 min step up och rockring
Gymmet: 1 tim
Promenad: 5,57 km

Kommentarer
Postat av: cecilia

Tänk på det vi pratade om i går kväll ,knäckebröd byt ut det mjuka mot hårt bröd ,det gör gott för magen något att jobba med.

2010-07-28 @ 20:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0