Varje steg räknas

Fick tips om att använda stegräknare under dagarna och ha en målsättning på hur många steg jag ska gå innan jag lägger mig. Jag fick faktiskt en stegräknare i julklapp från jobbet för någon jul sedan (året efter fick vi en chokladask, var vi för smala?!), så nu har jag letat upp den och den fungerade fortfarande.
Min målsättning är att gå 10 000 steg per dag, men kommer jag upp till 15 000 steg så är jag mycket nöjd. Nu gäller det bara att komma ihåg att använda den varje dag också.

Idag är det sista dagen på semestern och imorgon börjar jag jobba igen. Hoppas jag lyckas kombinera jobbet med träningen. Jag jobbar ju vanligtvis 8-17, så när jag kommer hem så får jag ta ut hunden på en promenad och sen försöka aktivera mig en timme varje dag. Via jobbet så får jag bada en gång per vecka och betala 10 kr för det, resterande står jobbet för. Har inte utnyttjat denna förmånen tidigare. Men nu ska jag försöka komma iväg en gång per vecka och simma lite. Dock så håller inomhusbadet på Älvhögsborg stängt till den 30 Augusti, så avvaktar till September med detta.
För övrigt planerar jag att gymma 1 dag, Xtravaganza 1 dag (med ev. lite gym, vet ju inte ännu vad vi gör på träffarna), gruppaktivitet 1 dag (typ spinning) simma 1 dag. De övriga 3 dagarna ska jag försöka komma iväg på en långpromenad, eller kanske en extra dag i gymmet. Vet ju ännu inte hur mycket jag kommer orka när jag väl sätter igång med Xtravaganza. Känner att jag behöver nog gå på något gruppass varje vecka. Det är inte så kul att gå runt på gymmet och träna ensam, behöver någon att träna tillsammans med och då är ju gruppträning ett bra alternativ.

Jag cyklade till jobbet förut när jag körde taxi, för då hade jag möjlighet att ta taxibilen hem på lunchen. Men tyvärr blev det en nackdel när jag började på kontoret. Nu måste jag ta bilen eller 4-hjulingen till jobbet. Jag har 1 timmes lunch och ska jag cykla hem på rasten kommer jag spendera 40 min av rasten på att ta mig fram och tillbaka och vara genomsvett, sen har jag knappt 20 minuter på mig att ta ut hunden och få något i magen. Ibland tar jag med hunden till jobbet, men inte alla dagar jag kan göra detta. Men ska nog försöka ta med henne lite mer till jobbet framöver. Sparar även en hel del pengar på att ställa bilen, och nu kommer det vara ett stort vägarbete på Stallbackabron i 2 år, vilket kommer leda till köer när jag ska till och från jobbet.

Fick en glad överraskning imorse när jag vägde mig. Nu stod vågen på 114 kg, 1 kg mindre än för 4 dagar sen. Hade lite dåligt samvete igår efter att vi grillat och jag åt 1,5 köttbit och potatissalld. Men gick en promenad efter maten så kanske förbrännde allt på den, lyckades även gå över 16 500 steg igår. Ska strax gå iväg på dagens promenad och inviga mina nya skor jag köpte igår.


Dagens Träning:
Promenad: 6,1 km och 11,25 km


Kommentarer
Postat av: Intressant!

En "före-" och en "efter-" bild hade varit kul, både för de som läser och för dig själv. Att ta en bild nu i början och en varje månad eller varannan.

2010-07-25 @ 17:38:05
Postat av: Johan Björck

Hej, jag har faktiskt tagit kort på mig idag och ska lägga ut dem på bloggen så småningom. Men tänkte invänta tills jag har nått någon speciell vikt. Tex. Johan vid 115 kg, Johan vid 110 kg, Johan vid 105 kg. Men kort finns, men ännu inte på bloggen. :)

2010-07-25 @ 19:37:28
URL: http://flini.blogg.se/
Postat av: cecilia

Bra att du köpte nya skor,blev det ett par riktiga walkingskor? Så mycket som du ska gå behövs bra på fötterna.Bra också att du trotsar regnet och ger dig ut med eller utan Tussen. På tisdag har vi ny vandring på berget,hänger ni med?När du grillar så skippa potatissalladen den är inte nyttig. Hitta nån bra bok om GI mat,kanske finns på biblioteket.

Då får du svar om gräddfil och nötter ex.

2010-07-25 @ 20:32:46
Postat av: Anton Bjurvald

Lycka till! Kommer följa dina framsteg med intresse. Själv har jag ungefär tio kilo ner till vad jag anser att jag borde väga (dvs det jag vägde för tio år sedan ;)). Det där med stegräknare är förmodligen ett bra sätt att få upp sin egen aktivitet.

2010-07-26 @ 10:29:14
URL: http://www.dvdforum.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0