-20 kg, dags för belöning!

Den senaste veckan känns det som kilona rasar av mig. Känner mig oerhört peppad just nu och det mesta går min väg känns det som. Idag nådde jag 95 kg, så tappat sedan den 22 Juli är nu -20 kg. Sitter och jämför bilderna jag tagit vid varje -5 kg, och från 100-95 kg så är det nog den största förändringen hittills. När jag når mitt mål så kommer det en sammanställning med bilder så att man enkelt kan jämföra hur jag såg ut vid mina olika viktstadier.

 

För att fira -20 kg så har jag bokat en biljett till Robert Gustafssons jubileumsshow på Rondo den 28 Oktober. Sedan jag läste om showen för första gången har jag varit sugen på att få besöka den, så nu slog jag till idag och köpte en biljett som en belöning till mig själv för att jag lyckats hålla motivationen uppe.



En av uppgifterna jag fick i hemläxa till nästa Xtravaganza träff var att tänka ut 3 situationer i mitt liv där jag kan öka min rörelsetid. Har funderat lite och här kommer mitt svar.
1. Om jag går upp 10 minuter tidigare på morgonen, så kan jag ta 10 minuter längre promenad med Tussen på morgonen. Blir drygt 1 km längre morgonpromenad.
2. Om jag tar cykeln till gymmet de gånger jag tränar på helgen så blir det ett par km cykeltur istället för bilkörning. Funkar bara på helgerna tyvärr, för på vardagarna så kan jag inte vara borta för länge från Tussen. Vill inte att hon är hemma ensam för länge på dagarna.
3. Om jag börjar ta promenader med gåstavar så rör jag armarna mer aktivt, vilket leder till mer träning på samma tid.

Ska iväg på ett Easy Line pass och därefter ett Kettlebells pass ikväll, vilket innebär att jag hunnit med att utföra ytterligare en av hemuppgifterna. Styrketräning på 30 min med 5-10 min uppvärming.


Dagens Träning
Easy Line: 40 min
Kettlebells: 55 min


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oj vilket bra resultat -20 kg inte illa på så kort tid.Snart är du framme. Börja nu tänka på rätt matvanor

2010-09-09 @ 17:22:47
Postat av: Dorpan

jätteglad för din skull, själv har jag åkt på bakslag IGEN....

2010-09-09 @ 17:40:03
URL: http://dorpans.blogspot.com/
Postat av: Dorpan

Neka mat kan jag alltid =) och vännerna stöttar... det är lite mer avancerade saker som involverar min dotters pappa och rätten..så kan du räkna ut vilka tråkigheter det är kanske... sen ska man sköta hem, dotter och högskolestudier samtidigt... ska försöka ta ett nytt ryck när min jäkla tunga förkylning släppt...

2010-09-10 @ 08:06:53
URL: http://dorpans.blogspot.com/
Postat av: rebecka

Jättekul! Grattis! Grymt bra jobbat.

Jag har svårt att hitta träningstid denna veckan, har sååå mycket att görapå jobbet...men ja...imorgon blir det träning.

2010-09-10 @ 14:45:56
URL: http://jojobecka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0