Dragkamp

Idag inledde jag dagen med en lite längre morgonpromenad med Tussen. Sen kom mina föräldrar och hämtade mig och vi begav oss till stugan för lite mer målning.

Idag har jag målat ett andra lager av den ljusgrå färgen på vindskivorna och sen testmålade jag lite mer den lite mer mörkgrå färgen på väggen. Kan nog bli fint när det blir färdigmålat.


Testmålar ett par av väggbrädorna för att se färgskillnaden mellan grå och grå

I somras påbörjade jag arbetet med att riva ner en enbuske och dra bort mossan från berget. Det slutade med att rotvältan blev liggande nedanför berget med alla rötter som satt fast i marken. Idag bestämde jag mig att nu måste den bort. Försökte först hugga och hacka loss alla rötter innan jag tröttnade. Tog spettet och böjde och bände i roten. När jag fått loss den lite mer så gick jag och hämtade ett rep och satte fast i roten.

Sen var det en dragkamp för att orka dra ut den i skogen. Det som var extra jobbigt var att alla små minirötter låg ner i gräsmattan och bromsade. Lyckades dra den 5 meter innan det blev för tungt. Pappa försökte först hugga av alla rötter, men det var för många så det gick inte att få bort dem. Sen tog vi tag båda två i repet och drog. Då gick det betydligt lättare att få fart på den. När farten väl var uppe så var det inte så tungt att dra ut den i skogen.


Dragkamp mot en stubbe, den ska ut i skogen


Och så en liten bit till.....

När det började bli dags att åka hem så tog jag och mamma med oss Tussen och började gå i förväg. Pappa hade lite att avsluta innan han kunde åka. Vi gick lite på den nya strandpromenaden de byggt vid vattnet. Dock verkade den inte helt klar ännu då vi kom till flera återvändsgränder och fick gå tillbaka en bit igen. Vi hann gå 6,5 km innan Pappa hann ikapp oss med bilen.

 
Fick till en riktigt bra närbild av fjärilen utan att den flög iväg, sen upptäckte mamma att den var död.

Idag njuter jag av: Att stugbygget går mer och mer framåt för varje besök


Dagens Träning
Promenad: 3,78 km och 6,58 km
Målning och trädgårdsarbete hela dan

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Gav dragkampen dig nåt idag ? ( ryggskott eller viktminskning? )

2010-09-05 @ 08:48:52
Postat av: Anonym

2010-09-05 @ 09:34:42
Postat av: Anonym

2010-09-05 @ 11:14:42
Postat av: Anonym

Hej en bra jobbardag i det fina septembervädret.

// byggarn

ps. jag tappade bort ett kilo, såg du om det försvann isamband med rotvältan?



2010-09-05 @ 11:21:44
Postat av: Johan Björck

Tappade 3 hg från igår till idag. Inget ryggskott blev det.

2010-09-05 @ 13:09:40
URL: http://flini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0