Effektiva helger

Känns som jag hinner med så oerhört mycket på helgerna nu sen jag började motionera och sluta spela World of Warcraft (wow). Wow är mycket roligt och har lärt känna många trevliga personer genom det spelet, som jag nu har kontakt med via forum och Facebook. Dock finns det inget slut på spelet utan man kan alltid förbättra något och bli lite bättre.

I samband med att jag började träna insåg jag att jag var tvungen att göra ett val för att hinna med. Skulle inte hinna träna så mycket som jag nu gjort om jag fortfarande hade spelat wow. Eftersom det ändå inte skedde mycket i spelet under sommarmånaderna så var valet ganska lätt att ta en paus från spelet. Just nu känner jag inget sug alls efter att börja spela igen, men senare i höst/vinter så kommer nästa expansion komma. Då kommer det bli svårare. Vid de andra expansionerna har jag stått utanför affären och köat i 6 timmar för att bli bland de första i kön och få spelet direkt när det släpps vid midnatt. Sen har jag haft ett par dagars semester så jag kunnat spela oavbrutet.

Har inte bestämt mig än om jag kommer aktivera mitt wow konto igen i samband med nästa expansion. Får fundera ett tag till på det.

Idag har jag hunnit med en massa. Började med att ta med Tussen på en promenad bort genom Strömslund, Torsered och så tillbaka hem igen. När jag kom hem så oljade jag in köksbänken och hängde upp lite tvätt. Tur att det är så fint väder, då kan det hänga ute och torka. Går både snabbare och så luktar det gott när det har soltorkat.



Förra veckan ställde jag av fyrhjulingen så jag kan spara lite pengar på försäkringen under vinterhalvåret. Eftersom jag är ensam så har jag inte längre lika stort behov av två fordon som jag hade för något år sedan då vi var två stycken. Men vill fortfarande behålla fyrhjulingen eftersom den drar mindre bränsle än bilen och är praktisk att ta till jobbet under sommarmånaderna.

Nu var det så dags att göra fyrhjulingen vinterfin, passade även på att ta cykeln och bilen. Dammsög bilen i förrgår, så nu var det dags att ta utsidan på bilen. Den blev ganska smutsig under alla Tisdagar vi var uppe på berget och vandrade, bara grusvägar där uppe. Det jag har kvar på bilen nu är att ta vindrutorna så de blir rena och fina. Men det gör jag senare i eftermiddag när det är mer skugga.

Sen ska jag smörja in fyrhjulingen och cykeln så de inte börjar rosta när de blir stående i garaget över vinterhalvåret.

Nu ska jag ta ut Tussen på en promenad till innan det bär av mot gymmet för ett Easy Line pass. Ha det så gott.

Idag njuter jag av: Att jag hinner med så mycket


Dagens Träning
Easy Line: 35 min
Promenad: 6,25 km

Kommentarer
Postat av: Dorpan

Visst är det härligt att hinna med så mycket...datorn tar alldeles för mkt av ens tid när man kan göra så mycket mer sociala (på riktigt) saker =))

2010-09-05 @ 15:10:35
URL: http://dorpans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0