Full rulle

Puh, äntligen är denna dagen över. Det har varit fullt upp från morgon till kväll idag. Inledde dagen med att gå upp tidigt och tog ut hunden på en promenad. Sen for jag iväg till jobbet för att konstatera att jag glömt jobbtelefonen hemma, fick åka hem igen och hämta den.

Vid 8.15 skulle jag vara på vårdcentralen för att ta blodprover. De började med att ta lite blod från fingret, sen skulle de ta lite mer blod från armen. Hon stack först på ett ställe och grejja runt med nålen en stund, men hon fick aldrig någon träff. Sen gjorde hon om det en gång till på ett annat ställe. Där körde hon också runt nålen en stund innan hon fick träff. Då forsade blodet ut i provröret.

Får svar i början på nästa vecka om vad blodet visade. Men ska förhoppningsvis vara helt okej.


Blev 2 stick i armen och 1 i fingret

Efter vårdcentralen var det tillbaka till jobbet igen. I normala fall är vi 2 på kontoret men idag var jag ensam då Anders var i Göteborg på ett möte. Det är alltid som stressigast vid ett månadsskifte, alla redovisningar ska gås igenom, bränsleförbrukning ska matas in, fakturor ska signeras m.m. Så fullt upp med andra ord.

Vid 15.20 var det dags för att hämta Tussen och åka till vetrinären. Hon konstaterade att det inte var något allvarligt med Tussen. Hon håller på att tappa underpälsen och det var väldigt mycket och tog väldigt lång tid att tappa, brukar gå snabbare i normala fall. Jag måste helt enkelt borsta och bada henne nu för att det ska upphöra. Köpte även en ny borste som var bra för underpälsen och så köpte jag en flaska som jag ska spruta på maten som hon äter. Efter 6 veckor ska det ge resultat på henens päls som ska bli blankare och bättre.

Hem och lämna Tussen, sen till jobbet igen för att avsluta allting. Vid 18 var det dags för Zumba på gymmet. Denna gång var jag ensam kille, mot senast då vi var 3. Riktigt roligt, fick till stegen lite bättre nu än senast, men har mycket kvar att lära. Måste också få upp mer rörlighet i kroppen.

Nu är jag helt slut och ska lägga mig och sova ikapp alla förlorade nattimmar denna vecka.

Idag njuter jag av: Att det inte var något allvarligt med Tussen


Dagens Träning
Promenad: 2 km
Zumba: 55 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0