Hårigt värre

Idag åkte jag till mina föräldrar på förmiddagen. Tussen har haft problem med att hon tappat väldigt mycket utav sin underpäls i drygt en månads tid. Men efter att jag var hos vetrinären sa hon att det inte var något farligt, utan bara naturligt att hon tappade den pälsen. Jag har borstat och borstat och fått loss hur mycket päls som helst. Men har haft svårt att borsta magen, då hon är lite håröm där.

Så nu hjälptes jag och mamma åt att borsta Tussen. Jag höll henne och mamma borstade. Gick faktiskt riktigt bra, och det lossade otroliga mängder hår. Nästan så man kunde göra en kudde av allting. Hon blir bara smalare och smalare för varje gång hon borstas. Men nu hoppas jag att vi har fått bort det värsta av all lös päls.


Så mycket borta, men lika mycket kvar

När jag kom hem så tänkte jag ta cykeln till jobbet och sen vidare till gymmet för att hinna med att köra ett pass innan 16 då de stänger. Men det började att ösregna, så blev mycket tveksam till att cykla. Övervägde att ta  bilen, men gick in en stund för att avvakta om regnet skulle minska. Efter 20 minuter hade regnet upphört, ibland ska man ha lite tur.

På gymmet körde jag mitt vanliga pass på maskinerna. Körde lite mer vikter än vad jag har inlagt i mitt program, men orkade inte lika mycket som igår. Konstigt att det kan variera så mellan dagarna.

Har gjort en helgalen grej idag som jag aldrig trodde jag skulle göra. Men nu är jag så taggad och motiverad så jag kör på bara. Fortfarande lite hemligt, tänker berätta mer om det i nästa vecka. Tills dess får ni vara nyfikna. 


Dagens Träning

Gymmet: 1 tim

Kommentarer
Postat av: Sara

Gissa om Chicko kunde fälla hår! Ta Tussen x 4 så har du hur stor han var. :-) Mycket hår. Massor. Så mkt att jag lät honom bli rakad de sista somrarna av hans liv för att värmen plågade honom så. Men pälsen var bra på vintern, speciellt sista vintern som var med all den där snön!



Det ska bli spännande att höra om din helgalna grej. :-)



Du tränar så mycket! Orkar man verkligen det i helfarten!? Uppenbarligen såklart, men jag är så impad! Vad är svårast med helfarten? Berätta gärna.



MVH Sara

2010-09-12 @ 20:30:18
URL: http://sockersara.wordpress.com
Postat av: Johan Björck

Flera som är lite förvånade när de hör hur mycket jag har tränat sen jag börjat på helfart.



Men våra kroppar reagerar olika. En del blir pigga och en del kanske blir lite tröttare. Min kropp har iaf reagerat positivt på min förändring. den största biten är nog det mentala trots allt. Jag har bestämt mig, därför försöker jag träna något, eller gå minst en promenad varje dag. Är ett få dagar då jag inte tränat pga tidsbrist, men det är inte många sen jag bestämde mig.



Jag vet att ju snabbare jag kommer ner i vikt, desto snabbre kan jag börja bygga upp kroppen på nytt med muskler istället för fett.

2010-09-13 @ 10:43:12
URL: http://flini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0