Premiärdopp och en massa annat

Har inte skrivit på ett par dagar, känns inte så kul längre att blogga. Då jag ändå skriver det mesta jag gör i korta facebook inlägg. Här blir det mycket repris av det jag skriver, men mer utvecklat. Så vet inte hur länge jag fortsätter blogga, för tillfället är det inte så kul att känna att bloggen är mer ett måste, än något som är kul.

Men en kort sammanfattning av helgen kommer här:

Torsdag, då var jag på bio och såg på Bridesmaid. Tyckte den var riktigt rolig, inte i klass med Baksmällan. Men en riktigt rolig film. Många har sagt att den är värd att se, men vänta tills den kommer på dvd. Men jag tyckte den var värd att se på bio.

Fredag, jag och en kompis tog ett premiärdopp i Öresjö på kvällen. Sen fortsatte vi hem till mig där vi gjorde potatissallad och grillade kött. Efter det fick jag hjälp med att koppla ihop mitt trådlösa nätvärk och få datorn och playstation att fungera tillsammans. Skönt att få hjälp med det, då jag glömt allt jag lärde mig på gymnasiet.





Lördag, äntligen sovmorgon. Kunde sova ändå till 9.30, det var länge sen. Dagen försvann i ett nafs utan att jag hann göra så mycket.

Söndag, vaknade redan vid 5 på morgonen. Åkte till mina föräldrar och vi åkte tillsammans med min syster och hennes man Håkan till sommarstugan. Där la jag och Håkan golv i de två sovrummen, medan de övriga spacklade och fixade lite här och där i de andra rummen. Dagen gick fort och jag var inte hemma förrän vid 22.30 tror jag.

Måndag, för ett par dagar sen så skrev mitt gym O2 att de återgår till normala öppettider idag måndag. Det innebär att de öppnar 6.30 på måndagar. Dum som jag är så skrev jag att givetvis så ska jag komma på besök direkt på morgonen. Hade inte räknat med att ha enorm sömnbrist efter den långa söndagen. Men jag höll mitt ord, 6.30 var jag på gymmet och körde ett 40 min pass. Skönt att få det gjort, men huvudvärken gjorde sig påmind vid varje ansträngning.
Dagen förlöpte på och jag har ordnat boende till Vasaloppet Öppet Spår i slutet av februari nästa år. Vandrarhemmet som jag bodde på det här året ringde jag först. Dock hade de precis som iår fullbokat mellan sön-mån. Så jag bokade lör-söndag hos dem, sen åker vi loppet på söndagen och mellan söndag och måndag så bor vi hos några som hyr ut sitt hus i Mora. Blev nästan bättre, då är det bara 1,5 km från målgång till boendet, istället för att man skulle åka tillbaka till Sälen igen efter loppet.

Vi får se hur det blir, kanske fortsätter jag blogga om lusten återkommer. Blogga ska vara kul, inte något jag vill känna som tvång.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Härliga dagar du har haft! Jag hoppas att du fortsätter blogga, jag gillar att läsa din blogg :)

2011-08-01 @ 20:39:24
Postat av: Pernilla Be

Då får vi väl bli vänner på Facebook istället :)



Mvh, Pernilla be

2011-08-02 @ 00:17:54
URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Kim

Hej!!

Det va tråkigt att du inte vill blogga.. Det är alltid roligt att läsa den... Vi får väl höras på fb.. Hoppas jag iaf.. Har du tagit bort mej?? Har inte sett till dej på ett tag Kram

2011-08-02 @ 15:03:46
Postat av: Johan

Kim: Jag gick igenom alla mina vänner på FB förra veckan. Jag behöll alla vänner som jag träffat i verkligheten och ett ytterst fåtal som jag har väldigt mycket kontakt med, men som jag aldrig träffat. Därför var du en av de som jag tog bort, då vi inte haft så mycket kontakt.

2011-08-03 @ 10:37:08
URL: http://flini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0