Harry Potter finalen



Igår kväll så var jag och såg på Harry Potter och Dödsrelikerna del 2, på bion här i Trollhättan. Jag har sett alla filmer, dock inte alla på bio. Är inte ett jättefan av just denna filmserie, men har jag sett alla andra så ska jag se även denna avslutande film. Det har gått så långt mellan första filmen och denna att jag glömt det som hänt i alla filmer, och minns inte heller alla personer som var med i filmerna och vad de hade för koppling till varandra.

Slog mig ner i biosalongen och såg mig runt, till en början var jag väldigt ensam i salongen, men sen kom det folk indroppande allt eftersom. Majoriteten var nog runt 13 år, men till sist kom det några äldre på ca 60+ år, skulle jag tippa på. Så jag var inte längre äldst i salongen.

Del 1 i avslutnings filmerna om dödsrelikerna var en enda lång gäspning tyckte jag. Den var så utdragen och lång, antagligen för att de vill lyckas dela upp den i två filmer, så förhoppningen inför denna var inte så höga. Men jag blev positivt överraskad av denna film.

Det negativa jag har att säga är att bildkvalitén ibland var lite dålig. En hel del i filmen var filmat just för att se effektufullt ut med 3D effekter, men som inte alls var lika rolig att se i 2D formatet.

Jag hade hört vissa rykten om vad som skulle hända i filmen, men inget av det jag förväntade mig inträffade.

Slutbetyget blir 4/5 på filmen. En mycket trevlig kväll på bion. :) Ikväll blir det Bridesmaid, dock har flera personer sagt till mig att den inte alls är lika rolig som tex Baksmällan. Den är värd att se på hyrfilm, men inte på bio. Ikväll blir det upp till bevis om det stämmer.

Kommentarer
Postat av: Pernilla Be

Jag tänker se båda de filmerna. Jag gillade del 1 faktiskt så jag ger nog del 2 betyg 5/5. Återstår att se, jag har inte bestämt någon dag än.



Mvh, Pernilla be

2011-07-30 @ 23:24:45
URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0