Ibland blir det bättre än man tänkt sig

I Lördags så var det strålande solsken och en fantastisk kväll. Jag traskade ner till stan där jag mötte upp en kompis som kom med buss. Vi promenerade ner till Fallområdet. (området med slussar och vattenfall här i Trollhättan) Där hade jag tänkt att vi skulle lyssna på bandet Kings of Queens som skulle spela. Men efter bara några låtar så gav vi upp. Ljudvolymen var så hög att vi fick ont i öronen, precis som oss så var det väldigt många som lämnade konserten pga av just ljudet. Det gick inte att höra vad hon sjöng, utan alla instrument överröstade allt annat.

Väl ute så tog det ett par minuter innan mina öron hade återhämtat sig. Verkligen trist att man ska ha så otroligt hög volym, att stora delar av publiken måste lämna. :(

Vi promenerade ett varv längs med kanalen och sen ett varv runt stan i jakt på ett matställe. Det slutade med att vi slog oss ner på Stålverket, en restaurang mitt i stan. Maten var väldigt god, och särskilt när man är så hungrig. Efter maten tänkte vi gå vidare och se på Veronica Maggio. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. När vi satt och åt, så passerade en gammal klasskamrat som vi gick ihop med på gymnasiet, men som nu flyttat söderut. Vi försökte ropa på han, men han hörde oss inte. Men vi såg att han gick in på Stålverket och satte sig för att dricka en öl. Så när vi ätit klart gick vi in för att hälsa på honom och där blev vi sittande hela kvällen. Det var så länge sedan vi träffades, så vi hade mycket att prata om. Sen pratade vi om hur det var i skolan m.m. Det blev en toppenkväll, även fast vi inte såg Veronica Maggio.

Nu får vi börja planera för en klass återträff, vore väldigt kul att se vad som hänt med alla som man gick med på gymnasiet.

Igår var sista dagen på semestern och då var jag bara hemma och tog det lugnt.

Idag så började jag jobba igen efter mina två veckors semester. Var en lugn start som tur var. :) Hade med mig träningsväskan till jobbet, så direkt efter jobbet så åkte jag förbi gymmet och körde i 45 minuter. Skönt att få det gjort på en gång, så jag inte hade behövt åka hem och sen tillbaka till gymmet igen.

Kommentarer
Postat av: Johannes Nyberg

Tjena! Grymt imponerad av dig. Läste lite i din blogg där du gick ner 35 kg. Wow! Starkt jobbat. Klarar du av det klarar du av en Klassiker, det lovar jag.



Jag har själv gjort en Svensk Klassiker och det är en riktigt utmaning. Kan inte mer än önska dig lycka till!

2011-07-19 @ 00:45:09
URL: http://www.johannesnyberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0