Inget särskilt

Inne på sista dagen denna första arbetsvecka efter semestern. Det är ett lugn på jobbet nu när nästan hälften av alla våra taxifordon är inställda. Det är så mycket mindre sjukresor, dagvårdsresor under sommaren, att Vässtrafik får ställa in fordon då. Bra, annars kunde vi inte lösa alla semestrar. Men lite tråkigt är det ibland när det blir för lugnt på jobbet. Har arbetat av alla grejjerna som måste göras, så ibland får man försöka hitta på arbetsuppgifter när det är som lugnast.

I måndags var jag på gymmet, likaså var jag där i onsdags. Idag tänkte jag också hitta på någon träningsaktivitet. Med tanke på att regnet just nu vräker ner utanför kontoret, så blir det eventuellt gymmet idag också om de har öppet. De har begränsade öppettider nu under semesterveckorna, så är osäker på hur länge de har öppet på en fredag.

Igår var jag hos mina föräldrar och fikade. Denna vecka firar vi namnsdag, Margareta som mamma heter i andra namn och Johanna, eftersom jag heter Johan och min syster Anna. Vi åt marängtårta och bullar. Sen gick jag och åt lite hallon som växte i trädgården, passade även på att mata Tussen med några. Hon verkar vara en hund som gillar det mesta, som inte är hundmat. Hon äter blåbär direkt från kvistarna, igår så åt hon hallon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0