Stockholmsbesök och festival

I tisdags så åkte jag lite hastigt och lustigt upp till Stockholm för att hälsa på några vänner som jag spelat dataspel med de senaste 5 åren. Hade ju aldrig träffat dem innan, men pratat med dem nästan varje dag. Så känslan jag hade när jag mötte dem, var som att vi redan träffats tidigare, när vi pratat så mycket med varandra under åren.

Vi grillade under kvällen och firade en som fyllde år samtidigt. Natten spenderade jag i ett rum hos honom som jag fick låna över natten. Dagen efter så åkte vi till några andra som vi träffat kvällen innan, de bjöd på fika och så fortsatte vi prata om allt möjligt, väldigt mycket om just dataspelet World of Warcraft.

Det blev en väldigt lyckad resa som var spontan, men väldigt kul. Brukar oftast inte vara så mycket för spontana saker, då jag vill ha allting planerat in i minsta detalj i förväg, med gott om tid. Men det funkade ju det här också.

Igår fredag så började jag med att åka in till frisören på förmiddagen, skönt att få en sommarfrisyr. Iofs är det ingen skillnad på alla andra frisyren jag har under året, men att vara kortklippt på sommaren är extra skönt.

Väl hemma så tog jag med Tussen på en riktigt lågpromenad, vi promenerade in till stan där Fallens Dagar pågår. Det är en festival med vatten i fallen och marknad m.m. Jag var inne vid 13 tiden, och det var ganska lugnt tycker jag, lite för lugnt. Vädret var ostadigt, så efter att ha gått runt ett varv och kikat på allt så knatade vi hemåt igen. Dryga 8 km promenad fick vi till. Jag hann knappt innanför dörren innan regnet började vräka ner, tur att vi gick fort. :)

På kvällen tänkte jag cykla ner och se på Rix FM festival, men det regnade under större delen av eftermiddagen och in på kvällen så jag struntade i det. Men när jag kikade ut så såg jag sen att jag hade nog klarat mig ifrån regnet här också. Mörkt på himlen, men såg inga regndroppar.

Får se om jag åker ner ikväll istället. Då ska Veronica Maggio spela, och ett band från Trollhättan, King of Queens. Vore kul att se dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0