Varför gör man inte saker på en gång?

Idag var jag iväg en sväng till gymmet. Körde i 45 minuter, mestadels överkropp, men även lite ben. Avslutade med Cross trainern i 12 minuter.

Efter gymmet åkte jag förbi macken och fyllde på luft i däcken på bilen, passade samtidigt på att tvätta den. Det var välbehövligt.



När jag kom hem så dammsög jag bilen och tog av takräckena. Nu är jag redo för morgondagens lite spontana resa till Stockholm. Ska träffa några av dem som jag tillbringat de senaste åren med i dataspelet World of Warcraft. Jag har under alla dessa år bara hört deras röster, och sett något enstaka kort på Facebook. Kommer bli så kul att träffa dem på riktigt. De kommer nog inte alls se ut som jag föreställt mig att de ser ut efter att ha målat upp en bild i huvudet.

Åker upp imorgon och stannar över natten, och reser hem igen på onsdag. Är det bra väder åker vi kanske ut en sväng och badar också.

Efter att fått lite mat i magen så stod jag än en gång och konstaterade att det såg för jäkligt ut i vardagsrummet efter att det fått vara ett förråd medan jag byggde altanen. Men nu tog jag tjuren i hornen och satte igång och rensade och sorterade alla verktyg, spikar m.m som bara låg i en enda stor hög. 30 minuter senare var jag klar och det var som en stor sten lättat från hjärtat. Äntligen rent och fint igen i vardagsrummet.

Varför gör jag inte sådana här saker på en gång, utan bara skjuter det framför mig. Samma sak med tvätten som hänger på tork i badrummet, den får alltid hänga ett par dagar för att jag inte orkar vika den. Men när jag väl gör det så tar det max 10 minuter och det blir så mycket renare efteråt.

Måste bli bättre på att göra saker snabbare. :)

Kommentarer
Postat av: Pernilla Be

Ja, det frågar jag mig ofta. Nästan varje dag faktiskt. Men det är nog så den mänskliga naturen funkar :) Men vad skönt det är när man faktiskt gjort sådant man skjuter framför sig hela tiden!



Mvh, Pernilla be

2011-07-11 @ 23:03:58
URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Anneli

Ja, jag brukar ställa mig samma fråga. Det mesta är ju snabbt avklarat när man väl sätter igång.

2011-07-12 @ 12:20:40
URL: http://xvikt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0