Vilken första dag på semestern

Semester ska väl innebära avkoppling? Så mycket som jag arbetat och hunnit med idag har jag inte gjort på jobbet sen jag började. :)

Men vi börjar med gårdagen. Jag besökte gymmet en sväng, var länge sen nu jag var där. Föredrar att träna utomhus nu på sommaren. Men skönt att ha kommit iväg och gjort ett 45 minuters pass.

När jag kom hem igen så lagade jag baconlindad kyckling med ris. Det blev en middag och tre matlådor. Praktiskt! :)

Idag så började jag med att ta med Tussen på en rask långpromenad. Skön start på dagen. Direkt efter vi kommit hem, så bytte jag skor från walking skor till jogging skor.

Löprundan blev ca 4,5 km. Det märks att jag slarvat med träningen, för idag var jag helt slut när jag kom hem. Låg på 186 i puls de sista 400 metrarna och jag bestämde mig för att bara öka farten den sista slutspurten hem. Fick lägga mig i gräset och vila en stund när jag kom hem igen, var så trött.

När jag gjort dagens träning så var det dags att ta tag i altanen. I början tog det lite tid, men sen fick jag in ett bra system på hur jag skulle såga och skruva. Så det bara rullade på.





Allt som återstår nu på verandan är de yttersta brädorna. Men i dem ska jag dra en elkabel och sätta lampor, så därför har jag avvaktat med dem tills jag får hjälp av pappa.

När jag inte kunde göra mer med altanen så gick jag över till att tvätta av alla utemöbler, innan jag ställde upp dem på verandan. Sen vattnade jag växterna, klippte kanterna med trimmern, krattade upp gräset. Sen var jag nöjd för dagen, nästan.....

Jag har länge spanat in en sten som ligger i skogen bredvid en lekplats ca 300 meter från där jag bor. Den vill jag ha och lägga i landet som pricken över i. Men vill inte hämta den under dagtid, då undrar väl grannarna varför jag bär omkring på en stor sten. Men ikväll när det är mörkt så ska jag hämta den på kvällspromenaden med Tussen.

Hoppas jag orkar bära den, den vägde en del och så ska jag bära den så långt. :) Orkar jag, så ska ni få bildbevis på det imorgon att den ligger i landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0