3:dje pris och jag har hittat mina biblar

Efter jobbet idag så ringde jag mamma och frågade om hon ville följa med till Karlsro på tipspromenad och våffla som vi brukar göra då och då på onsdagar under sommaren. Det ville hon, så efter att jag rastat Tussen och lastat in hundburen i bilen så for vi iväg till Vänersborg.

Tipspromenaden idag kändes väldigt svår. Döm då om min förvåning när jag någon timma senare blir uppringd av arrangörerna som meddelar att jag vann 3:dje pris på tipspromenaden. Jag hade 11/12 rätt + helt korrekt utslagsfråga. :) Vinsten blev ½ kg kaffe och en påse te. Dricker inget av det, men kan alltid donera till mina föräldrar som dricker. :)

Efteråt så stannade jag till en stund hos mina föräldrar. Gick igenom lite lådor med gamla saker. Då hittade jag flera saker som jag helt hade glömt bort. Bland annat hittade jag mina två biblar som är värda guld när det gäller hemvärnet.

En handbok till kvartermästare och SoldF. Där står allt som jag behöver veta inför min roll osm kvartermästare om jag blir uttagen till det. I SoldF står allt som en soldat bör kunna. Två riktigt bra biblar som jag får börja läsa igenom nu i sommar så att jag blir påmind om allt jag glömt, sen MUCK 2004.

Fick även med mig en massa Wallander böcker, skolkatalogerna från första klass fram t.o.m gymnasiet. Kikade på mig i första klass och kom ihåg i stort sett alla namn på de som gick i min klass på den tiden.

I lådan låg även mina värden på kroppen som jag hade när jag mönstrade inför militären. Spännande att se hur mycket jag vägde på den tiden. Kommer publicera den informationen om ett par dar, håller på det lite till. :)


Kommentarer
Postat av: Pernilla Be

Spännande :)



Trevlig midsommar!



mvh//pernilla be

2011-06-23 @ 21:40:30
URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Jayzee

Kul att höra ifrån dig igen. Och tack för grattiset till teorin. Fick dock just veta att det inte går att köra upp förrän i mitten på augusti. Kul.

2011-06-25 @ 17:14:12
URL: http://jayzee.blogg.se/viktigt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0