Det blev blått

Började tidigt på jobbet idag, redan vid 6. Skulle bara jobba en halvdag idag och gå hem vid 10-tiden. Eftermiddagen spenderade jag i Göteborg där jag besökte pappas arbetsplats. Riktigt fina lokaler Ericsson har, otroligt stor skillnad mot den baracken vi har som kontor på vårt jobb.... :)

På vägen hem passerade jag Bäckebol där jag tog en sväng in på Bauhaus och Media Markt. På Bauhaus letade jag efter spotlights till verandan. De hade ett ganska så stort utbud av olika storlekar och modeller. Jag valde en lite mindre modell, hade kunnat tänka mig en större. Men de var så mycket dyrare så det var inget alternativ. Köpte ett 4-pack och ett 2-pack, så totalt fick jag 6 lampor. Tror det ska räcka till verandan. Ska sätta alla i framkanten och mätte lite nu när jag kom hem på hur de skulle kunna sitta.

Sen kom det till att välja färg. Det fanns den vanliga lampan som lyser vitt sken, men sen fanns det även en blå. Funderade länge, men till sist så fastnade jag ändå för den blå modellen. Tror den kommer ge lite roligare och vackrare effekt när det blir mörkt ute. Hoppas jag gjort rätt val. Annars tror jag det är ganska så lätt att byta ut dem i efterhand om jag skulle ångra mig.

Väl hemma igen så fortsatte jag med att grejja på baksidan. Har tagit bort allt som stod på verandan och ställt det på gräset istället. Sen fortsatte jag riva i det gamla virket som ligger på verandan nu. Har fått bort ungefär hälften av alla brädor. Det bor väldigt många spindlar under min veranda och det är inte de där små spindlarna, utan modell XXL. Riktigt otäcka varelser. Blä!

 


Kommentarer
Postat av: Pernilla Be

Det ska bli spännande att se nattbilder sen :) Blått blir nog snyggt!



mvh//pernilla be

2011-06-28 @ 12:07:15
URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Anneli

Åh, vad roligt att du har börjat blogga igen! Jag har saknat dina inlägg sedan du slutade blogga för Xtravaganza. Hoppas att du har haft det bra på din Spanienresa och att allt är bra med dig!

kram

2011-06-28 @ 20:45:47
URL: http://xvikt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0