Löpning i värmen

Igår så stekte solen hela dagen och när jag kom hem från jobbet var det kokhett utanför lägenheten. Var nog nästan lika varmt inomhus också.

Efter att ha varit ute med Tussen så var jag lite sugen på att ge mig ut och springa. Har faktiskt varit väldigt sugen på att träna i stort sett varenda dag, men när jag kommer hem så sätter jag mig en stund i soffan eller på solstolen och ganska snabbt tar latmasken över och jag blir sittande.

Därför bestämde jag mig för att om jag verkligen ska få till något så måste jag byta om direkt och ge mig ut och springa. Trots att det var över 32 grader i solen så gav jag mig iväg. Testade en ny slinga den här gången, som var nerför Björndalen där jag bor. Sen sprang jag längs med det gamla järnvägsspåret och runt halvön Knorren innan jag sprang hem igen i uppförsbacke.

Men värmen gjorde sitt, det gick bra att springa hela vägen fram tills det var dags för att börja springa uppför. Då tog kroppen helt slut. Svetten forsade, då jag hade hållt ganska bra tempo första halvan av joggingrundan. Både nerförsbacke och pigga ben är en bra kombination för att spring snabbt.

De sista 500 metrarna så promenerade jag istället hem i uppförsbacken. Totalt blev det nästan en slinga på 5 km.

Är glad att jag kom ut och sprang igen, även om det inte är bra att springa i så varmt väder. Borde sprungit senare på kvällen, men då hade risken funnits att latmasken tagit över kroppen igen.

Efter att ha tagit en sval dusch så bakade jag en sockerkaka och hallongrottor. Kan vara bra att ha lite i frysen om man får besök. Tex när det kommer någon som hjälper till att snickra ihop verandan i helgen eller början på veckan. :)

Kommentarer
Postat av: Pernilla Be

Jag måste också träna direkt efter jobbet för att det ska bli av, även om det är varmt. I tisdags sprang vi en mil i gassande sol, ikväll väljer vi en skogsrunda och slåss med myggen istället.



mvh//pernilla be

2011-06-30 @ 10:55:49
URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Anneli

Skönt med en löptur även om det kanske var i varmaste laget ;) Ha en bra lördag!

2011-07-02 @ 13:43:12
URL: http://xvikt.wordpress.com
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/lordag-dagens-blogg.html#comment

2011-07-02 @ 14:25:05
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej,

allt bra med dig? :)

Du har en jättefin blogg! (:

kram.

2011-07-02 @ 14:48:01
URL: http://amandajeppesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0